Kurser i vår!
Hejsan allihopa! Är lite förväntansfull nu då jag äntligen kunnat anmäla mig, husse och Stacey till allmänlydnadskurs! Vi har ju inte kunnat gå på sånt innan då hon varit så rabiat mot hundar. Men nu går det bättre och det är dags för vår första kurs! Hoppas bara vi kommer med för det skulle vara SÅ kul! :)
Jag själv har aldrig gått på kurs och det har inte Stacey med de tidigare ägarna heller, så detta är jättespännande!
Ska ni gå några kurser i vår? Vad har ni för förväntningar på dem?
Jag vet inte om jag ska gå någon med Mercedes i vår. Det beror lite på hur det ser ut med jobb och annat.
1# Ja det är klart! jag har anmält mig utan att ha en aning om vilka dagar det är eller hur mitt schema ser ut… Men jag är väldigt flexibel så det är lugnt! :D Alla har ju dock inte sådan tur!
Ja, det är ju helt klart en fördel att kunna vara flexibel. Just nu har jag inget jobb men det yrket jag har valt gör det inte alltid så lätt att vara flexibel.
3# Vad jobbar du med? :)
När jag har jobb jobbar jag som djurskötare och har mest jobbat med hästar och då måste man i princip vara tillgänglig jämt.
5# Låter mysigt både som häst och djurskötare! Provat båda och det är riktigt trevligt! Men att vara tillgänglig hela tiden tar ut sin rätt!
Ja det gör det ju och det är riktigt härligt att jobba med djur. Dock är urvalet lite limiterat för min del då jag inte har körkort ännu och det krävs många gånger.
valpkurs med Zombie och sambon ska gå en allmänlydnad med Birk,sen får vi se
Jag är SÅ sugen på att gå freestylekurs med Doris, om jag bara hittar någon i närheten. Annars blir det nog en tävlingslydnad. Edda ska kanske gå en valpkurs under våren, men är i alla fall uppskriven på "valpagility" (där fokus ligger på handling och kontakt, inget överansträngande såklart.)
"Allmänlydnadspasset" börjar 6/3. Ska bli intressant att se hur det går. Fia har fått både mer egen vilja och hormoner…
Hade velat gå uppföljningskursen från valpkursen med Teemo men klubben som finns tillgänglig där jag bor är verkligen inte bra så funderar på att skippa det.
Skall gå en blod spårkurs har redan gått grundkursen så den här avslutas med anlag prov. Spännande.
ÅÅÅh vad mycket roligt ni ska gå på!!!! Hade själv velat gå en spårkurs egentligen, men det finns bara längre bort tyvärr. Så det får bli allmänlydnad från början! :D
Jag ska gå några temakurser i agility, bl.a. Starter och slalom med min lilla fröken och kontaktfält med den äldre herrn. Sen har jag ju min agilitygrupp varje tisdag med vår tränare så jag går typ alltid kurs :) jag har även en träningskompis som är rally-instruktör så det blir lite rallyträning med henne med
www.myrvangs.se
Vi ska testa agility! :)