jrt och barn
Hur är era erfarenheter av jackisar och barn? Min äldsta bryr sig inte alls om barn direkt, tycker dom är jobbiga och drar sig undan mest. Min yngsta däremot älskar barn i alla åldrar och blir helt tokig om vi möter barn! För fyra veckors fick vi en liten bebis. Sigge den yngsta vovven är helt salig i denna lilla bebis! Där elton är (bebis) är Sigge. Sigge är så försiktig med elton! Sigge som annars är i trots åldern och extremt framfusig av sig. Elton och sigge kan ligga och kolla på varandra i långa stunder! Ett riktigt radarpar kommer dom antagligen bli!
Min tös gillar barn, har syskonbarn på 3 och 5år. De kan få skricka och jaga henne, de kan mysa med henne, dock så vill hon gärna komplitera med lite husse och matte tid ensam. Vår tjej är väldigt social, vilket gör att vi går i banor för en hund till då jag tänker vänta med barn några år.
Jackie
Vad fina de är, Elton och Sigge!
Mercedes älskar barn men det är inte alla barn som älskar henne då hon är ganska framfusig och gärna vill hälsa. Hon är en riktigt social hund och vill hälsa på alla.
Vilka fina bilder!
Fia älskar också barn, när hon får syn på barn så börjar svansen vispa omedelbart. Däremot var min gamla hund rätt sur på det mesta, och jag skulle inte ha vågat ha henne oövervakad i närheten av barn.
#5 de är ju så olika från hund till hund! Som sagt jag har större tillit till sigge när de kommer till barn än min äldre hund George. Men däremot så får man ju inte glömma av att ändå alltid ha ett getöga mot hund och barn tills barnen är stora att dom vet hur man beter sig mot djur :)
Min hund älskar barn. Kanske lite väl mycket. Hon vill gärna hålla koll på dem och kommer gärna och skvallrar när de är ledsna. Hon kan ha en tendens till att slicka i ansiktet vilket kanske inte är jättebra, men de är ju så söta! ;)
#7 Underbart! Så himla sött.
Min Sigge älskar också barn, han ska bara pussa dom som mycket det går 😉Kan bli liiite intensiv då han vill så gärna, så man får liksom vara med och avbryta det hela lite så han får lugna sig.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Min hund älskar också barn blir alltid så glad när vi träffar på barn när vi är ute och promenerar.
Alltså, bilden i #7! Jag går in och tittar på den här tråden om och om och om igen bara för att se dom små pluttarna. Så himla sött!
Min vovve älskar barn jättemycket och det kan bli lite för mycket eftersom hon vill leka med dem lite för hetsigt så hon passar kanske med lite äldre barn!