Vårtråd!
Hejsan allihopa!
Jag har haft sjukt mycket i skolan och har inte kunnat vara inne på JRT på ett bra tag, men nu måste vi få lite aktivitet här igen tycker jag allt. Jag vet inte hur det är hos er men här har solen varit framme flera dagar i rad och varit helt underbar! Både människa och hund har blivit piggare och gladare! 😃
Så hur är det hos er? Har ni vårväder än? Vad gör ni med hundarna? Har ni tagit några fina bilder på sista tiden? Har ni börjat träna med något speciellt? Det ska bli så kul att se vad ni gör igen! 🙂
Kan ju själv berätta att vi varit mycket i stallet och pysslat. Vi har börjat träna med cykeln igen och vi har varit på "lydnadskurs" en gång. Tja, lydnadskurs för de andra, och för oss blev det lite störning med andra hundar så då övade vi mest på att uppföra sig. Men eftersom det var ett helt nytt ställe med nya hundar och människor så skällde Stacey lite granna. Men när vi hade fått ur henne lite energi så gick hon som en dröm och var fantastisk! :) Och hon var definitivt inte den hunden som skällde mest! Så lite bakslag- lite framsteg, som alltid med hundar! 🙂
Här när vi försökte få bort lite energi med de andra hundarna en bit bort. Hon var så duktig! :)
Här har det varit helt underbart väder med solsken och härliga 20 grader några dagar nu. Massor av vårblommor har vi med. Jag och Mercedes går en runda vid sjön varje dag och Mercedes plaskar med tassarna varje gång. Vi ska ganska snart börja cykla lite med men först måste jag få hit min cykel som min pappa har lånat av mig. Mercedes har nu e massa energi när det har blivit så soligt och fint så hon är ibland lite svår att hålla på promenaderna men det går nog över snart.
Åh hon är verkligen en skönhet den dära Mercedes! Har ni cyklat innan? 🙂
Nej vi har inte det eftersom att jag inte har haft min cykel på ett par år. Så det kommer bli premiär för Mercedes, cyklade massa med min förra hund. Mercedes älskar att alla människor här i trakten har börjat gå ut nu när det har blivit så varmt.
Spännande, då får du berätta hur det går! :D
7# Oj! Härligt :D
Det är jättesoligt i Karlskrona nu, i helgen badade mina tjejor för första gången och nu i veckan drar hundkurserna äntligen igång. Wieee! Snart dags för tävling dessutom. :)
9# Oj! Är det redan så varmt där nere! Gud vad roligt! :D Ja jag längtar med till hundkurserna drar igång. Ska bli awesome! Vad ska ni gå för kurser?
Jag skall åka till Laholm i helgen och ställa ut Tore. Jag får se hur det blir med Frosty. Jag kommer åka till Landskrona på Fredag i ett annat ärende sen blir det en natt på hotell i Laholm, med 4 hundar. Det blir utställning på Lördag innan det är hemdags igen. Det blir lite längre promenader nu när det är fint väder. Alla hundarna uppför sig bra i stadsmiljö.
Min sköna böna var i Stockholm i ett drygt dygn hos en kompis och gjorde huvudstaden :) Min vän sa att jag hade den ultimata hundtricks hunden… Tydligen hade hon promenerat på Stureplan och hamnat vid ett röda mattan event, Tea gjorde succé bland röda mattan kändisarna ;) Dessutom hade hon deltagit i två middagsbjudningar och besökt Kungsholmens hundrastgård, kan säga att jag har en trött hund här hemma!
11# Låter riktigt kul! Du måste berätta hur det går! :D
12# oj vilken upplevelse för henne! Låter fantastiskt! Tog hon några bilder? :D
Vi har fått tänka om efter att min ortoped har satt stopp för agility :( så nu har jag och Acke börjat en lydnadskurs och funderar på att testa spår också :)
https://nouw.com/%C3%A4pplecider
Sajtvärd på Modelljärnväg
14# Oj, har det hänt något? Är det Acke som är dålig eller du? :O Inte bra ju! :(
Lydnad och spår blir nog suveränt dock, men synd om ni är agilitybitna liksom… :(
#15 För snart ett år sen var jag med i en ridolycka som gjorde att jag fick en svår knäskada, diagnosen såg bra ut men nu vid en ny undersökning så visar det sig att jag har fått en påbörjad artros, menisken är skadad och korsbandet samt ledbanden är slitna. För att mitt knä ska hålla så får jag inte göra snabba svängar eller belasta knäet allt för mycket.
Acke är frisk som en lärka och arbetar just nu med att uppfostrar husse med vart man ställer sina skor ;)
https://nouw.com/%C3%A4pplecider
Sajtvärd på Modelljärnväg
16# Usch! Inte kul alls! :( Skönt att Acke mår bra dock!
18# åh men vad kul! Det hade jag velat göra med Stacey med! :D
19# men mysig bild, han är så fin! :D