Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettövrigt
Läst 3589 ggr
LoverIka
0

Försäkring

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Är ny här på sidan och funderar över bästa försäkring.

Igår köpte jag mig en Jack Russell på 7 år, Marie :) (Hon fyllde 7 i början på Mars) Hon är oförsäkrad just nu, men självklart vill jag försäkra henne! På dom flesta bolag är hon för gammal för att försäkras, endast agria som inte säger ifrån. Men då tillkommer det en kostnad för att hon är senior och de kommer kosta ca 200kr i månaden.

Är det någon som vet av något annat bolag eller om dom kan ha nå "kryphål" så man kan få försäkra ändå? Annars kommer det såklart att bli agria, min nya bästa vän ska vara försäkrad ifall att det händer något :)

Tack från oss! Erika & Marie

tnoet
0

Vi försökte byta bolag när min förra hund var gammal, runt 10, men då fick vi svar från varenda en vi frågade att "de inte försäkrar så gamla hundar". Tycker de borde ta hänsyn till ras och hur gamla de brukar bli..

LoverIka
0

Jaa lite så känner jag med. Marie är inte gammal för fem öre, även om hon är 7 år. 

Men nu är hon iaf försäkrad, tog agrias, kosta vad det kosta vill, försäkrad ska hon vara :)

TeaOchHanna
0

Agria är dyra men bra :) Jag har själv fått väldigt bra bemötande av dem och har en vän som tyckte de var ett riktigt bra stöd när hennes hund hastigt blev sjuk och var tvungen att tas bort. Lycka till med den nya vovven! :)

Elcyion
0

Nackdelen är att du automatiskt för undantag på leder med tanke på åldern. Ludde blev (hos förra ägaren) försäkrad i Agria. På automatik för han undantag på alla leder pga åldern. Då var Ludde 6 år.

Medarbetare på jack russel terrier

[tk1971]
0

Förra hunden var försäkrad i Sveland. Vi hade väldigt mycket att göra med dem eftersom hunden hade en kronisk tarmsjukdom + andra sjukdomar. Jag tycker att de funkade bra, det var snabba besked och bra service.

Nya hunden blev försäkrad i Agria, sambon övertalade mig att byta. Jag ångrar mig lite. Det känns som att de blivit för stora för att fungera optimalt. Jag skickade in papper till dem för att få ut ersättning, men hörde inget från dem. Sen kom det brev från dem, de sa att jag måste skicka in papperen som jag redan skickat för att få ersättning. De hade fastnat på någons skrivbord. Jag är inte heller nöjd med deras kundservice, jag ringde dem och fick ett goddag yxskaft-svar.

LouiseKW
0

Jag har Agria på Isak och Sveland på Acke, är mer nöjd med Sveland hittills.

Här är en länk till Svelands försäkring för hundar över 7 år, vet ej om det kan vara något för er.

http://sveland.se/main/default.asp?id=2&subid=76&langID=1

https://nouw.com/%C3%A4pplecider

Sajtvärd på Modelljärnväg

Elcyion
0

Jag har Sveland till Ludde också och har aldrig haft problem. Allt sköts snabbt och smidigt även om kliniken inte har haft direktreglering. Max 2 veckor (oftast bara 1 vecka) sen jag skickat papperna så finns pengarna på mitt konto.

Cederström
1

Här har vi lång tids erfarenhet av Folksam. Alla 4 hundarna är försäkrade i detta bolag. De har direktreglering vid sjukvårdskostnader. Även Svea som var 7 år när vi tog över försäkringen gick det bra att sjukvård- och livförsäkra henne.  Senare fick vi även ekonomisk hjälp när vänster knäskål behövde opereras.

LoverIka
0

Tack för alla tipsen! :)

Folksam sa nej direkt, hon va för gammal. Och Sveland ha jag aldrig ens hört talas om förut! Har haft agria förut till häst och har alltid funkat bra :)

Men nu är lillgumman försäkrad, så nu kan vi ut på äventyr tillsammans! :)

mils
0

Vi har Folksam på vår Bosse och vi är helnöjda .han har varit sjuk precis fick en jätteinfektion av kattklo riv.han har mått dåligt i ca 2 månader legat inne i en vecka .folksam har direktreglerat allt och bemött oss jättebra .sista återbesöket när vi tog blodprover för att kolla om han va helt frisk så räckte det att att ringde in så satte De pengarna .nu har vi fått de sista provsvaren och han är nu helt frisk efter 2 månaders pina ,nu får han hålla sej ifrån katten ett tag .

Elcyion
0

Jag hade Folksam till min förra hund och var nöjd. När jag sedan fick Ludde valde jag mellan Folksam och Sveland. Sveland vann för att deras nedtrappning i ersättning på äldre hundar var snällare än Folksams. Annars har de väldigt lika villkor.

Gia91an
0

9# Vilket försäkringsbolag blev det? :D

LoverIka
1

Det vart agria :) Känns egentligen inte som att det spelar så stor roll vart hon är försäkrad, huvudsaken man får den hjälp man behöver om det skulle behövas :)