Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: sjukdomar-hälsa
Läst 718 ggr
Cederström
0

Svea hos veterinären

Jag har varit med min 11-åriga Svea hos vet i eftermiddag. Orsaken är att hon kräktes i går förmiddag. Hon kräktes 2 gånger i går kväll, dessa gånger var det lite svartaktigt. På förmiddagen idag var avföringen helt svart som svart skokräm och hon ville inte ha godis.

TjockaBerta
0

Vad trodde veterinären att det kunde vara?

>>>Malum domesticum<<<

Cederström
0

Det togs en röntgen på magen. Allt var okej. Det togs blodprover för att kontrollera funktionen på alla organ. Blodvärdena var okej. Alla organ är okej. Utöver kontrollerna kan hon ha någon form av liten invärtes blödning efter kräkningarna. Den svarta avföringen tyder på levrat blod. Jag fick med mig hem en form av krämigt kosttillskott som hon skall ha morgon och kväll. Detta skall hjälpa till att läka något eventuellt sår och rensa kroppen. Hon skall ha en diet under helgen bestående av kokt kyckling och kokt ris.

TjockaBerta
0

Hoppas magen blir bra över helgen 🙂

>>>Malum domesticum<<<

Elcyion
0

*håller tummarna*

Medarbetare på jack russel terrier

Gia91an
0

Usch då! Hoppas att hon blir bättre! Håller tummarna här hemma! 🤗

Gia91an
0

Hur är det med Svea? :O

Cederström
1

#6 Svea har blivit piggare och har fått lite mer matlust nu. Hon har inte kräkts mer. Någon lös avföring har hon aldrig haft men den var sent i går eftermiddag svart. Hon åt kyckling och ris i går eftermiddag och även idag på morgonen. Nu vid lunch kom hon ut till köket och ville ha ett par sedvanliga godisbitar. Hon får den krämiga massan som skall vara bra för magen i munnen morgon och kväll. Jag skall rapportera läget till veterinären i morgon. Jag har även fått mobilnumret till vet om det skulle vara något under helgen. Min allmänna bedömning är att det finns inget att oroa sig för nu. Det är skönt att Svea har fått tillbaks matlusten.

TjockaBerta
0

Skönt att höra att det går åt rätt håll. :)

>>>Malum domesticum<<<

Gia91an
0

Åh vad skönt att höra! Sånt där är man ju alltid lite orolig för annars så det är bra att det går åt rätt håll!

Elcyion
0

*tummen upp*

Cederström
0

Skulle det visa sig att det går åt fel håll igen kommer hon med alla sannolikhet få sluta sina dagar.

Cederström
0

Jag har varit i kontakt med vet idag och pratat om Svea. Hon kräks upp maten efter drygt 6 timmar så som hon åt den. Det är fel när hon gör så. Hon har med största säkerhet något problem i mag- tarm kanalen. Antingen får vi gå vidare med mer utredning eller också välja att ta bort henne. Med tanke på åldern och att en hund inte skall lida i onödan kommer familj välja att ta bort Svea. Antagligen kommer detta att göras innan helgen.

[tk1971]
0

Men usch vilket tråkigt besked! Jag var i samma situation i somras så jag vet precis hur det känns. Man känner sig maktlös, men man får tänka att man gör det bästa för hunden, även om det känns för hemskt.

Kommer aldrig att glömma känslan när C:s huvud sjönk ner tungt i mina händer när hon fått sprutorna.

TjockaBerta
0

Ett väldigt svårt beslut. Men ett beslut man måste fatta vid något tillfälle.

💔

>>>Malum domesticum<<<

Gia91an
0

Nej vad tråkigt! :( Aldrig ett kul besked att få! Vi skickar styrkekramar härifrån! 🤗

Elcyion
0

Jag känner med dig! 🤗

Cederström
0

Svea fick en förkortad procedur. Hon var så lugn så det behövdes ingen lugnande spruta. Det var jag glad för. Jag bad henne ta hand om alla våra andra hundar i hundhimlen och det lovade hon.

Gia91an
0

17# Jag beklagar! 😕 Men hon får det nog bra i hundhimlen, med alla kompisar. Aldrig en kul upplevelse! 😕