Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettövrigt
Läst 620 ggr
Nicki
0

rumsrenhet

Hej alla! Har funderat runt det här med att få hundar rumsrena. Har tidigare bara haft schäfrar, och det har aldrig varit några problem att få dem rumsren tidigt. (Självklart har det hänt en och annan olycka) Sedan skaffade vi jack russell. Åh! Vilken tid det tar. Hur är era? När blev de rumsrena? Kompisen har en liten blandras som ibland kissar i soffan. Börjar nästan tro att småhundar är lite konstiga ;)

Cederström
0

De senaste 3 Jackisar som jag har fått rumsrena har gått mycket lätt och fort. Det första har varit att få dem att förstå att behov skall göras ute. Mina hundar har varit rumsrena på ca 7 månader.

Däremot hade jag en Golden som jag fick jaga inne för att den skulle sluta göra behov inomhus.

Nicki
0

Då är det kanske inte ett småhunds-problem iaf ;)

[Majbot]
0

Min jackis är rumsren till 100% hemma. Men när jag är hos min pojkvän och vi behöver lämna honom själv då vi ska gymma så håller det inte alls. Det är dock för att han separationsångest och jag jobbar på det :p

catr.ruds
0

Min Mercedes blev rumsren tidigt, vid ca 4 månaders ålder medans min förra hund som var blandras jack russell och mexikansk nakenhund inte blev rumsren förens efter 1 år ålder så det är verkligen olika.

[tk1971]
0

Jag blev överraskad över hur snabbt det gick. Fia var 3-3,5 månader. Å andra sidan har hon den lite jobbiga vanan att väcka mig ibland mitt i natten för att hon vill ut i trädgården och kissa, men hellre det än att hon kissar inne.

Nicki
0

När vår lilla som nu snart är 6 månader sover i sängen så väcker hon mig när hon behöver ut. Härom natten var klockan tre *gäsp* Annars är det som att hon har en inre klocka som mellan 6.30-6.45 säger att det är dags att morgonkissa.

Cederström
0

Jag upplever att mina hundar har en inre klocka när de behöver gå ut och det kan vara svårt att ändra på den tiden. Sovmorgon finns inte i min värld med hundarna. Morgnarna har jag löst med att det alltid ringer en väckarklocka innan familjen stiger upp och hundarna skall ut. Mina hundar får alltid komma ut 05:00 och som senast 06:00 för morgonrundan.

[jnordstrom]
0

Min äldsta jrt var mer eller mindre rumsren när han kom 10v gammal han olyckor inne kan man räkna på en hand medan min yngsta har nästa nyligen blivit 100% rumsren och han är 11 månader!

[Mikaelann]
0

Min jack russel terrier är ju rumsren sen hon var säkert 4 månader idag är hon typ 11 månader ibland händer det ändå att man vaknar upp och ser en kisspöl kanske 1 gång i månaden hon håller sig alltid annars så vet inte varför det sker.

Gia91an
0

Jag har ju inte haft Stacey sen hon var valp, men efter att ha läst mycket här på sidan inser jag att JRT verkar hålla ett speciellt mönster. Antingen är de rumsrena efter bara några månader, eller så finns det dem som får kämpa med sina hundar tills de är 1,5 år gamla. Så det verkar vara ganska stor spridning på det hela.