Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 938 ggr
LouiseKW
0

Hur gör ni?

Jag har blivit erbjuden ett jobb som personlig assistent hos en som jag antagligen kommer stormtrivas hos för vi har näst intill samma intressen samt är nästan jämngamla. Men jag kommer jobba mellan 9 - 13 timmars pass, eftermiddag och natt är inga problem då är min sambo hemma. Men förmiddagspassen är på 9 timmar och exakt samma tid som min sambo. Min fråga är, för vi har 14 dagar på oss att hitta en lösning för Acke. Om vi har tur så kan min sambo ta med sig honom på sitt jobb, men han har fått nytt jobb och han försöker få sin arbetsledare att få ta med sig Acke på jobb när det behövs. Nu ska jag enbart jobba som vik. vid sjukdom, semester och ledighet.

Hur har ni löst det? Är det lätt att hitta en dagmatte som kan "snabbt" ta och passa en hund? Hur är era erfarenheter?

Jag är egentligen mitt uppe i att eventuellt starta eget till 1 juli och då skulle Acke följa med mig på jobb, men så kom den här chansen :)

https://nouw.com/%C3%A4pplecider

Sajtvärd på Modelljärnväg

tnoet
1

Att hitta dagmatte skulle jag vilja påstå är plättlätt! Sätt in en bild på annonssidorna i lokaltidningen, så kommer du få mängder med svar. Lovar! :)

Jag har tur som bara jobbar 5 timmar per dag och även kan ta med mina hundar till jobbet.. Men annars hade jag nog letat efter någon ensam pensionär som behövde lite sällis under dagarna.

Elcyion
0

Om du vickar, din kommande brukare kan inte tänka sig att du har med Acke på jobbet om din sambo inte är hemma?

Dagmatte kan vara lite knepigt. Många som erbjuder sig (allrahelst i förhållande till de som aktivt söker). Det svåra är att hitta en person som känns bra och fungerar.

Medarbetare på jack russel terrier

Cederström
0

Jag tänkte det samma. Acke kanske kan vara med dig hos brukaren. Det kan ju samtidigt bli lite sällskap för den som du hjälper. Det kan ju bero på vad personen i fråga har problem med.

LouiseKW
0

Brukaren har tre egna hundar och vill inte ha fler hos sig. Ja, många erbjuder sig men det gäller att kunna rensa bland dom som erbjuder sig att vara dagmatte. Kan man be om referenser ang deras hunderfarenhet?

https://nouw.com/%C3%A4pplecider

Sajtvärd på Modelljärnväg

Gia91an
1

4# Ja jag tycker absolut att du kan be om referenser! Om den som söker anser att det är "oförskämt" eller nått att be om det så har de förmodligen inte den erfarenhet som behövs! Du kan självklart ställa krav på något du kommer att betala för! Lycka till"