Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettträning-tävling
Läst 539 ggr
Gia91an
0

Lite nervös!

I morgon är första lydnadsträningen på brukshundsklubben med Stacey. Hon har ju varit lite osäker med hundmöten, även om hon nu är tusen gånger bättre. De gånger vi varit på klubben är hon dock oftast glad och sköter sig, då hon verkar förknippa klubben med träning och kul-fast det är hundar där. 

Fick ett mejl att jag skulle ha koppel, gott godis och halsband med mig. Skrev dock tillbaka att jag kommer att ta sele, hatar halsband på henne. 

Waaaah vad läskigt/kul/konstigt det ska bli.

Hur har det varit för er första gångerna?

TeaOchHanna
0

Första gångerna på kurser för mig och Tea har ofta varit lite kaosartade. Tea är helt uppe i varv av alla intryck och nya hundar och jag är nervös! Ingen bra kombination men det går ALLTID bättre andra tillfället och mycket bättre tredje osv. Förvänta dig inte att det ska gå superbra imorgon men Stacy kanske är en helt annan hund än Tea, hon har lätt att komma upp i varv och äääälskar andra hundar…

Gia91an
0

nej jag förväntar mig lite samma sak faktiskt. Kaos och helt uppe i varv! Ska bli superspännande men vi kommer nog vara nervösa alla tre! Stacey brukar bli såååå glad att hon får träffa andra, men hon kan liksom inte språket så det är nog där det felar liksom! xD

Gia91an
1

Okej, första tillfället avklarat! Det gick över förväntan tycker jag nog! Hon hade relativt bra fokus, även om det blev lite skall. I slutet skulle vi öva att gå på en smal stig med hundmöte. Vi gick där fram och tillbaka med 4 möten, och hon hade då fokus på mig hela tiden!! :D Sååå jävla glad… 

Lite baksteg ibland, men överlag var hon faktiskt jätteduktig! Blev dock lite nervös för i slutet ska vi släppa hundarna vid inkallning, ja utan koppel då. Det blir en pers! Men det är 6 tillfällen tills dess. Vi får väl se helt enkelt!

Arg
0

Åh vad duktig hon är!