Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: beteende
Läst 1065 ggr
Jakktar
0

Våra älskade russlar...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är vad Herr Edgar har gett mig för bild av hans ras 1. De kan sitta kanin hur länge som helst.

Jakktar
0

2. Tar jag för lång tid på mig på toa blir han sur och lägger näsan i golvet, sedan kan jag snubbla över honom och allt möjligt utan att han rör en fena; "Du sa ligg, så jag ska minsann ligga här till tidernas slut!"

Jakktar
1

3. Måste alltid sitta med ryggen när något, och allra helst någon.

Jakktar
0

4. Att sticka ut huvudet (eller varför inte hela kroppen?) när man åker bil.

Jakktar
3

5. Det är mysigt att ligga och krypa med bakbenen ut efter sig.

Jakktar
1

6. Har dessutom konstiga morgonrutiner…

Jakktar
1

7. Sitter gärna och vilar eller spejar med rumpan på något. Varför inte?

Jakktar
1

8. Blir galna (turboitis) för att kompensera hemska upplevelser såsom dusch.

Jakktar
1

9. Ligger gärna och drar sig på morgonen med enbart näsa och eventuellt tass utanför täcket.

Jakktar
0

10. Tycker att det är äckligt att bli blöt om tassarna, om det går att undvika.

Jakktar
0

11. När man inte är en råbarkad terrier på äventyr i skogen är det bästa som finns att sova bredvid sin bästa människovän, vackert inbäddad i filtar och täcken. #tönt x)

Jakktar
1

12. Ingenting är omöjligt! Låta som en gris på kommando, gå på frambenen, bajsa på kommando, öppna dörrar genom att dra i ett snöre… Med godis blir våra goa russlar ännu mer hakuna matata ;)

Jakktar
0

Lägg gärna in era egna erfarenheter om vad som är riktigt typiskt våra knäppa hundar ;D

Gia91an
0

Haha sköna bilder! Han är fin! Är han JRTC eller SKK-reggad?

Sitta vackert sådär gör min hund med, hur länge som helst. Nästan svårt att få henne att bara sitta ibland! xD

3# Var lite försiktig med att låta honom titta ut sådär, har hört om flera hundar som hoppat ut och skadat sig. Om han är lös (framgår ju inte av bilden) så kan det bli farligt om ni krockar med. Hundar bör ha hundbälte och sele eller bur i bil. Vill inte något händer hunden eller er något ju! 

6# Haha full koll på vad han vill där! 

8# Haha så gör Stacey med, snacka om grythund! 😉

Jag tror vi har en tråd till som heter något i stil med "typiskt Jack Russell Terrier eller något sånt… Där har vi med massa knäppa roliga saker hundarna gör!

Jakktar
0

#13 tack! Jag tycker han är väldigt söt, folk kommer fram på stan och frågar "har han varit med i en film? han är så söööööt", haha, det blir nästan löjligt ibland. Men nej, han är inte reggad alls. Hans mamma var jack, pappan parson, så han är inte "renrasig", men han är ju 100% russell… :p Angående bilden håller jag i honom med näbbar och klor. Hans terriermentalitet säger ju "ah, majs, du kan väl släppa mig, det är ingen fara för du håller ju ändå i mig", humla pucko han är… xD Men jag håller honom ordentligt :)

tnoet
1

känner igen prick allt :)