Rangordning
Det är ju som bekant alltid frågan om rangordningen i flocken när man har mer än en hund. Jag har ju haft 4 hundar tidigare. Tiken Svea som var drygt 10 år var flockledaren bland min flock av hundar. Nu spekulerar jag i vilken av mina 3 hundar som kommer att bli ledare i flocken av hundar. Jag är ju ledare över alla hundar men vem blir ledare i flocken? Denna fråga kommer upp nu när Svea är borttagen.
De hundar som finns nu är Jack hanen Frosty som är ca 3,5 år, han är lite livligare ute men hur lugn som helst inne. Det är Cairn terrier hanen Hugo som är ca 2,5 år och kastrerad, det är ingen av hundarna som talar om för honom hur han skall göra, han går lungt och sävligt ute. Det är Jack russell hanen Tore som är 1,5 år, han är följsam utomhus, har inget behov av jakt.
Jag tror att jag vet vilken som kommer att bli ledaren av hundarna men vad tror ni?
Jag vet faktiskt inte. Tror det är en ganska svår sak att spekulera i när vi inte kan se hundarna liksom :)
#1 Det ligger nog mycket i det du säger.
Jag vet bara att min kastrerade hane har lite svårt att få respekt av andra hundar!
och min kastrerade hane är fortfarande vid 4 år som en liten pojke som bara vill vara kompis med alla ^^.
Jag har sett att det är min kastrerade Cairn terrier hane som tar över ledarrollen. Han bidrar stark till lugnet i flocken.
5# Vad skönt att det är en lugn individ som tagit över! Spännande att det är en kastrerad hane, med tanke på vad föregående säger… Men då är det nog inte gällande för alla som träffar kastrater! 🙂
Kanske är olika när man kastrerade dem? Edgar var nog 1 år ungefär, första gången Zelma löpte med honom, han var helt ifrån sig för han var inte färdigmognad, så han visste inte alls vad han hade för känslor i kroppen :/ men det måste väl varit innan två? iaf blir ju en vuxenkastrerad hane mer… hanig av sig ^^.