Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: träning-tävling
Läst 584 ggr
Cederström
0

Har varit på hundutställning idag

Denna gången var det i Moheda bollhall.

Gia91an
0

Hur gick det för er? Tog ni några bilder? Hände något extra roligt?

Cederström
0

Alla är mycket nöjda. Frosty som 3 år och 3 månader, trefärgad och strävhårig blev 2:dra bästa i rasen. Tore som är 1, 5 år broken och vit och tan fick Bir och slutade som 5:a i gruppen terrier.

Det som hände var att några stycken barn kom in i hallen och sparkade en fotboll mot väggen så det dånade i hela lokalen. Ringsekreteraren gick fram till barnen 2 gånger. Andra gången gick jag också dit. Sekreteraren sa att "det är vi som är här och tävlar i dag och skall inte bli störda av ert bollspel, så sluta med det". Jag sa till dem "att jag varit på en utställning tidigare när barn busat och förstört allt för min hund".

Barnen gick från platsen och allt blev lugnt. Det fanns föräldrar som efteråt menade att barn måste få vara barn.

Gia91an
0

2# Hmmm lät ju inte jättekul med barnen där. Jag hade nog blivit ganska arg och hade Stacey varit med så hade det förstört ALLT! Skönt att de gick i alla fall! Barn ska få vara barn…. men det kan de vara någon annan stans ;)

Men det var ju jättefina resultat ni fick i allafall! Gud vad kul att Frosty blir så högt placerad ofta! :D Toppenkille liksom!