Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 1038 ggr
Gia91an
0

Vårtecken?

Hejsan allesammans! Nu har vi legat lite lågt här ett tag och jag tänkte försöka sparka igång sajten lite. Hur är det med er? Hur är det med hundarna? Har ni sett några vårtecken? Har ni och hundarna gjort något vårigt? Lägg gärna upp bilder och berätta vad ni gör!

catr.ruds
0

Här har vi det bara bra och vi har massa vårblommor, till och med vitsippor och blåsippor. Mercedes och jag brukar gå en runda vid sjön och om det är fint väder brukar hon få gå runt och plaska med tassarna i vattnet. Och eftersom det bara finns stenar i kanten vågar hon inte riktigt gå i och simma.

Gia91an
1

1# Vad mysigt med vårblommor, här finns mest påskliljor än så länge, allt annat har liksom inte hunnit med! Stacey har "badat" redan. Vi gjorde som du och gick längst med ån som finns här, och vid den finns en vik med massor av sjögräs och så. Så Stacey var ju tvungen att RÄDDA allt detta stackars sjögräs som höll på att dö! 😃 Blev inte mer än att tassarna blev blöta, men hon är rolig hon! 🤪

catr.ruds
0

#2 Jo visst är det härligt med vårblommor. Mercedes vill ju gärna rädda alla pinnar som flyter i vattnet men vågar inte riktigt då hon inte gillar att simma sen hon trillade av en brygga på grund av att hon inte var tillräckligt försiktig.

catr.ruds
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte visa min lilla balkonglåda

catr.ruds
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och så krukan med en blomma i. Köpte pelargonsticklingar med som redan har växt och blivit ganska stora men som jag inte kommer att sätta utomhus innan dom blir ännu större och det blir varmare på nätterna.

Gia91an
0

4-5# Stämningsfulla bilder! 😃 Ser jättemysigt ut!

Stackars Mercedes om hon inte vågar bada, men det ändras sig säkert! :D

catr.ruds
0

#6 Ja det är jättemysigt att sitta i solen och njuta på balkongen men hunden i knät. Jag tror nog att hon kommer över det i sommar och tycker det är roligt att simma. Min förra hund hatade att simma först men när jag kastade i en boll i vattnet upptäckte hon att det var jätteskönt. Det borde fungera med Mercedes med.

Gia91an
0

7# Ja det tror jag allt! :) Det löser sig!

[tk1971]
0

Vårtecken? Jag har också planterat penséer i krukor. Sen så har vi gjort om lite i trädgården, planterat nya rosor och beskurit de gamla. Jag hoppas att bladen som håller på och växer fram på buskarna som omger trädgården kommer att skymma sikten ut för Fia. Precis bakom finns en gångväg och hon är lite för förtjust i att hålla reda på vilka som går där.

Gia91an
0

9# Jo det är nog bra så att hon inte ser ut, hon kan nog bli lugnare av det (säger inte att hon inte är lugn, men det är ju jobbigt att ha koll på allt roligt hela tiden)! :) 

Vet ni vad, det är SOL och Vitsippor här idag! :D

Jakktar
1

Solen är uppe länge :D och det är varmt i solen ibland! Och vi har vitsippor i gräsmattan, tror jag :O