Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettövrigt
Läst 899 ggr
[Konstig]
0

Tycker ni

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tycker ni denna video beskriver jack russel rasen på ett bra sätt? :)

Gia91an
0

Relativt bra i vilket fall. Förutom att rasen enligt mig bör ha mer aktivering. Men det beror ju på individ med. Tycker det är synd att de inte tar med mer om jakt dock. 

Sen tycker inte jag jrt är så flamsiga som de verkar i videon!

[Konstig]
0

Jag tycker dem beskriver ganska bra att rasen behöver en hel del aktivering för att må bra? till exempel så sa dem att om man ska ha dem i lägenhet måste man garantera att dem får minst en timme om dagen att springa.

Det är väl individuellt men min vovve e ganska lik dem på videon

Gia91an
0

2# Ja visst sa dem det, men om min hund "bara" fick springa en timme så skulle hon vara odräglig. Hon måste liksom jobba med huvudet med för att må bra! Gärna i kombination med fysisk motion!

tnoet
0

Jag önskar att mina hundar var som de i videon, haha! Det var det jag ville ha när jag skaffade jackisar.. men mina slöfockar kan lätt ligga inne och såsa en hel dag. Doris skulle antagligen klara en hel vecka utan problem. :P 

Men hur är det i USA, har de FCI-godkänt där eller är det egna rasklubbar? För det gör ju ganska stor skillnad, tycker jag..

Gia91an
0

4# Haha, du har haft "otur" då? ;) 

Vet inte hur det är med rasklubbar och så, tror det kan finnas både och. Hm.

Cederström
0

Mina behöver inte jätte mycket aktivering. De gillar att ligga och koppla av. Men visst, de är pigga och vakna om jag skulle vilja hitta på något med dem.

[Konstig]
0

#3 kanske svårt att få med allt i en 3 minuters video? men ja hjärngympa är ju alltid något för jack russels

TeaOchHanna
1

Min tik är inte heller som dem i videon ;) Hon kan lätt ligga inne och jäsa i en vecka! Speciellt nu när hon löper, jag fick hejja på henne som aldrig förr för att hon skulle bli taggad för en cykeltur! :p

Gia91an
0

7# Men på det hela är det helt okej! :)