Dagstråd 8:e Maj!
Vad har ni gjort allihopa? Vad händer i era och era hundars liv just nu? Vad har ni för väder? Har ni gjort någon rolig aktivering? :)
Jag och Mercedes har mest gjort inomhusaktiviteter då det har regnat dom senaste dagarna. Har blivit att träna lite tricks och gått några promenader mellan skurarna. Så har det fått bli lite tråkig oundviklig städning.
I helgen var vi hos min mamma och Mercedes fick springa lös på trädgården. Tyvärr ville inte en enda av mammas 3 hundar leka med henne oavsett hur mycket Mercedes försökte. Men då är det bara att leka själv och lite med matte säger hon.
Så pajade min förra dator så det fick bli att köpa en ny med windows 8 som jag håller på att bli galen på då jag inte tycker om programvaran och att den inte skriver alla bokstäver man skriver.
Jo här har det med blivit inneaktiviteter! Gud sicket tråkigt väder här är! Inte okej alltså!
Tycker lite synd om Mercedes som inte fick leka, tråkiga vovvar ju ;)
Idag har vi strukit oss från en agilitytävling i helgen då Doris bestämt sig för att skada ryggen. Strikt vila och endast koppelpromenader i två veckor, yay… Detta innebär också att jag struntar i utställningen i Hässleholm. Ingen idé att åka dit med en hund som går som en kratta. Så himla tråkigt!
Vi tog en långpromenad i regnet, jag i gummistövlar och Tea i regnrocken. Hon är nog mer skeptisk till regn än jag är 😉 på kvällen blev det en 20 min promenad med "tung" klövjeväska".
Jag satt hemma och pluggade hela dagen för att sedan jobba lite på kvällen. Efter jobbet åkte jag och hämtade rådjursklövar och gissa om en liten dam hemma kände doften direkt jag kom innanför dörren 😛
3# Nej men usch vad trist! Hur har hon lyckats med det här? Vad har veterinären sagt? Hoppas hon blir bättre fort sen!
4# Haha ja alltså, detta regnet. xD Stacey pendlar mellan: Matte, jag vill verkligen ut och springa!! Och när man väl tar ut henne: Livet suger. Jag vill in och sova. Haha! Ser dock ut och spricka upp här, det blir bra!
Ohja, det kan jag tänka mig, klövar är inte fel! Spårar ni mycket med henne nu?
Tea är likadan! 😉Livet suuuger, matte bara sitter vid datorn inne och ute är det äckliga pölar överallt….
Nu har jag inte spårat med henne på ungefär 2-3 månader så jag tänkte sätta igång igen.
#2 Mercedes bryr sig inte så mycket om att det är regnigt och blött bara hon får ha täcke om det regnar för mycket och inte är så varmt.
Jo lite synd är det ju om henne att hundarna inte ville leka med henne. men två av dom e gamla surtanter på 13 och 10 år så dom kan man väl förstå. Men den tredje är 4 år gammal och bara hänger efter min mamma. fast det är ju inte så konstigt när hon bara har varit med min mamma och hennes andra hundar sen hon var ett halvår.
#5 Det är inte så allvarligt. Hon har antagligen sträckt sig eller fått nåt ryggskottsaktigt och sen börjat belasta musklerna fel.. Så nu ska hon vila, vila, vila och äta antiinflammatoriskt. Sen tror vet att det ska bli bra, om inte får vi jobba vidare. Men hon verkar mycket piggare idag och går inte lika mycket passgång längre. :)