Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: övrigt
Läst 938 ggr
[Konstig]
0

"Hur ska öronen se ut?"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har länge undrat om min JRT's öron har fallit "rätt" om dem är som dem ska alltså enligt rasstandard vissa jrts öron ställer sig ju upp lite, vad tycker ni som kan detta, om ni bara tittar på dessa nytagna bilder?

ja jag vet att hon är otrimmad beställt tid om någon vecka så inga kommentarer om att hon är en hårboll tack 😛

[tk1971]
0

En förtjusande liten hårig hund : )

Om man nu ska gå strikt efter rasstandarden så ska öronen vara mer framåtvikta än de är på bilderna, för att det inte ska komma för mycket jord och skräp i öronen när hunden är i grytet. Men just öronen är en detalj som man ser varierar rätt mycket när man tittar på hundar man ser ute.

Vet inte om du tänkt ställa ut hunden, om inte så betyder det ju ingenting.

[Konstig]
0

Ska lägga ut mer bilder som är lite mer tydliga, ja jag funderade på att ställa ut så vill gärna veta om det kommer bli ett "problem" me öronen. tack så mycket hon är mitt lilla havregryn! :)

[Konstig]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sådär ja, så va tror ni? om någon annan än tk1971 har någon kommentar

Jackie 2012
0

De flesta jrt jagmöter har stående eller halvt stående, vissa säger att alla öronen ställer sig? Vet att i rasbeskrivningen tillåts ett visst lyft, vet dock inte hur de dömmer på de jämfört med tex låg svansättning.

JackieOskyldig

[Konstig]
0

Okej! får hoppas de går ändå..

tnoet
1

Öronen är nog lite väl resta, om man ska gå på standarden. Men eftersom de fortfarande är vikta och v-formade kanske domaren bortser från det.. Ibland väger andra kvaliteter över det som inte är "rätt". Testa att ställa ut, det skulle jg gjort! :)