Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: allmänt
Läst 4619 ggr
m2studio
0

En valp vill ha!!

Var i Stockholm kan jag hitta en Jack Russel valp?

Hur mycket ska den kosta? förstås reg, avmask o mm.

Känner ni någon som ville sälja en Hane? (valp)

Tack på förhand

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[Konstig]
6

Hej, varför vill du ha en jack russel terrier? Varför kollar du inte in på www.kopahund.se sen valpkullar på jack russel bara? vad den ska kosta kan man ju inte direkt svara på det får du kolla upp men en skk registrerad brukar kosta mellan 10.000 - 15.000 det finns såklart undantag.

tezzla
2

kolla jack russel klubbens sida, där finns länkar på uppfödare i landet

Gia91an
0

Har även kollat blocket och där finns flera JRT:s i Stockholmsområdet. :) TS, vad ska du göra med din hund, vad är det som gjort att du fastnat för just JRT?

m2studio
0

Gia91an jag älskar den här ras. Sedan barndomen har väntat att skaffa en och inte kunde p.g.a. omständigheterna.

Nu har jag möjligheten att har en sådan vän och går "hand i hand" o ha roligt tillsammans.

Jag ska kolla på alla meddelandet och tipsar. Men jag har inte råd att betala 10 lax just nu.

Tack för alla tips och hjälp. Tusen tack

[Konstig]
1

Du borde kolla upp en hel del om rasen innan du köper den jack russel terriers är en aktiv ras väldigt fina och har stora personligheter däremot!

Gia91an
2

4# Kul att du älskar rasen, det gör vi alla här inne, men jag menar mer på vad ska du göra med den? Hur vill du att ert aktiva liv ska se ut? Har du tid att aktivera den i flera timmar per dag, om du nu får en sån hund? Underbara hundar är det verkligen, men ganska krävande. Något jag vill att alla som ska skaffa JRT vet. :) Men jag antar att du då också läst på en massa? 🙂

Det finns många JRTs som omplaceras i ung ålder, som inte kostar mycket. Om man inte vill vara supernoga med kennel osv så kan man ju ta en lite äldre, frisk omplacering. Något jag själv gjorde och verkligen kan rekommendera!

m2studio
0

Vad roligt att du bryr dig så mycket om rasen Gia91an.

Jag är klart med Jägarexamen och kommer att ha honom mycket aktiv och håller i honom livsglädje på länge hoppas jag. Jo, jag har läst mycket och har tillräckligt plats för en Russel och han kommer o vara med mig nästan 24/7.

Jag är egen företagare och, 50år, bor i liten villa och har tid för en hund som kommer att försöka lära honom saker och ting och ger honom kärlek.

m2studio
0

Föresten, jag kommer ej att skicka honom i gryt heller, kommer att lära honom spåra och mm. Inte tycker att grytjakt är rättvis heller.

Gia91an
0

Så då funderar du på spår och jakt då? :) Härligt, då får din framtida hund då syssla med aktiviteter som den är avlad för. :) Spår och jakt är suveränt för Russlar. Min flicka är en hejare på spår och så fort hon går att släppa skall vi träna ordentligt inför jakt! En annan bra grej är att cykla med dem, det vet jag många jrts som älskar!

Gia91an
0

Har kollat på blocket och har hittat lite billigare omplaceringar/valpar som du kanske vill titta på…

http://www.blocket.se/stockholm/Jack_Russel_valp_53291406.htm?ca=11&w=1 Denna är oreggad, så räknas som blandis, vilket innebär att den kanske inte går att tävla med, kan dock funka för jakt om den senare har intresset. 

http://www.blocket.se/stockholm/Jack_Russel_valp_11_v_53000764.htm?ca=11&w=1 Samma sak här, men dock billigare.

Om det är viktigt för dig att det är en renras reggad i SKK eller JRTC så föreslår jag att du kollar kennels uppe i sthm-området. Men då går priserna upp ifall det inte finns något fel på valpen. 

Hoppas du hittar en passande livskamrat i vilket fall!

m2studio
0

Tack mycket snällt av dig båda för råd och upp hitta en hund för mig. MEN jag hörde att de omplacerade hundar kan ha andra problem så som psykiska och mm, Vad tycker du? förstås blir svårare att lära honom saker men ja det är billigare också.

m2studio
0

Jo, tack har hittat den söta killen. JAg ringer morgon och höra lite tack.

Gia91an
0

11# De valparna jag länkade till har nog snarare råkat ut för ägare som inte visste vad de gav sig in på. Det är min erfarenhet. Själv tog jag ju en omplacering, en tik på 4 år. Och även om hon hade problem så är hon en fröjd att jobba med!

Kul att du hittat en valp, visa den gärna sen om det blir så att du köper den! Du är varmt välkommen hit igen sen med i framtiden!

m2studio
0

En ägare tackat nej så fort han förstår att jag är en svartskalle och den andra har inte hört av sig än.

Tack ändå.

Föresten skulle säga att vi utlänningar "äter" inte hundar i Sverige.

Gia91an
1

14 # Usch vilket dåligt bemötande :/ Hoppas du hittar en bättre uppfödare/ägare än så!

Elcyion
1

Jag tog en omplacerings jrt med problem. Men jag visste väldigt väl vilka problem som han hade.

Hundar som är ca. 1,5 år och yngre och omplaceras har ofta (precis som Gia91an) hamnat hos fel ägare. De kan ofta ha problembeteenden, men många av dem beror på en understimulerad hund. Där löser sig mycket av sig själv genom att enbart ge dem vad de behöver.

Tyvärr finns det uppfödare idag som säljer jrt's som rena sällskapshundar och hävdar att de inte behöver ett aktivt liv. Det finns sådana linjer också, men jag anser alltid att du ska räkna med en aktiv hund när du köper den här rasen. Tänk då vad fel det kan bli om familjen ställt in sig på en snäll liten knähund och får lika aktiva hundar som vissa av våra medlemmar har.

Medarbetare på jack russel terrier

Elcyion
1

Skk's rasklubb hade två hundar ute för omplacering nu:

http://jackrussellklubben.se/kopaHund2/omplaceringar.html

Du kan även hålla koll på http://jrtc.se/. Men de hundar som är registrerade där brukar kräva en hel del aktivering.

tezzla
3

har du inte råd med 9-10000 så är det nog svårt att få tag i en renrasig, visst kanske du hittar en omplacering billigare, men då får du nog räkna med en äldre hund, jag hade väntat, det är värt att spara och vänta, då de flesta som föder upp blandraser inte hälsotestar sina hundar, se till att föräldradjuren är testade för ögon och patella

m2studio
0

Gia91an hjälp mig. Jag har varit på besök för en Jack Russel som säljs på Blocket och inte kunde lita på säljare! Varför? Hunden var importerat från Lituani för 2 veckor sedan. Var registrerat där och inte i Sverige. Har haft sina vaccination där o inte Sverige. Ägaren påstådd att har skickat papperna till Jordbruksverket men svaret har inte kommit än men de sa att man kan skicka igen med mitt namn inställt. Vad ska jag göra? Kan jag lita på de o köpa hunden eller inte?

Elcyion
7

Jag skulle inte köpa den. Risken är alldeles för stor att det är en smuggelhund. Allrahelst om det är en valp.

m2studio
0

Men om det blir registrerad då? Vad ska jag göra? Kommer ihåg att hunden har inga försäkring än.

tnoet
2

Pappren till Jordbruksverket gäller bara ägarregistrering, det är ingen stamtavla eller likvärdig "rasregistrering" som hos SKK.. Jag tycker det luktar fuffens! Dessutom är det massa krav för att få föra in valpar till Sverige, så det borde finnas både vaccinationsintyg och dylikt.

Se här (http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/resorochtransporter/hundarkatterochillrar/hundarkatterochillrarinforsel/hundvalparkattungarochillervalparinforsel.4.6f9b86741329df6fab480001290.html):

"Det här gäller för att föra in hundvalpar, kattungar och illervalpar

• Djuret ska vara id-märkt med mikrochip (ISO-standard). Rabiesvaccination eller avmaskning krävs inte.  
  • Djur som kommer från EU ska ha ett sällskapsdjurpass med sig där legitimerad veterinär fyllt i id-numret. Djur som kommer från ett så kallat tredje land (dvs. ett land utanför EU) ska istället ha ett veterinärintyg utfärdat av officiell veterinär på Jordbruksverkets blankett E9.163. Du beställer intygsblanketter på www.jordbruksverket.se/resameddjur.  
  • Jordbruksverkets tillstånd ska finnas att visa i original för tullen vid ankomsten till Sverige.
  • Djuret är yngre än 3 månader (90 dagar) vid införseln." Det jag spontant undrar är varför den nuvarande ägaren importerar en valp och sen direkt efter två veckor ska sälja den?
m2studio
0

Du har rätt. Du tjänar pengar och jag misstänker att det är deras extra pengar eftersom du vår på socialbidrag antar jag 99%. men hunden har en sådan lite bok som ser ut som passport med vaccination datum och stämpel och namn och ras o mm. Hur jag kan försäkra den och ssk registrera den. Det finns födelsebevis från Lituani och som sätt dem länderna är i EU NU.

tnoet
0

Såhär säger SKK om registrering av importerad hund (http://www.skk.se/sv/uppfodning/avel-och-uppfodning/importera-hund/): 

"Importera hund

Om du tänker importera en hund är det viktigt att du får med dig rätt handlingar från landets kennelklubb för att kunna registrera om hunden i Svenska Kennelklubben.

För att kunna registrera den hund du har importerat i Svenska Kennelklubbens register behöver du skicka in hundens exportstamtavla i original (för nordiska länder ska originalstamtavlan skickas in) tillsammans med en registreringsansökan för importerad hund. Exportstamtavlan ska vara utfärdad på den person som ansöker om att omregistrera hunden i Svenska kennelklubben. Originalstamtavlan skickas sedan tillbaka med det nya registreringsnumret ditsatt. En importregistrering kostar 405 kronor (2013) för nordiska länder och 575 kronor (2013) för övriga.

Observera att Svenska Kennelklubben enbart registrerar hundar med exportstamtavla utfärdad av en av SKK erkänd kennelklubb eller har nordiskt registreringsbevis. Hunden ska vara av FCI godkänd ras eller vara av ras som är erkänd av en kennelklubb som är erkänd av SKK. För att kunna registrera en importerad hund måste du vara medlem i länsklubb, specialklubb eller ungdomsförbund inom Svenska Kennelklubben eller avtalsansluten rasklubb."

Så om du får se stamtavla från Litauen + hundens pass så är det ju helt OK. Tezzla, som skrev inlägg #18, har själv importerat en JRT så hon kanske har mer information om hur det ska gå till. :)

tnoet
0

#17 OJ! De hundar som var ute för omplacering känner jag väl till! Den ena är min valps mamma och den andra kommer från samma kennel. Mycket trevlig uppfödare och tiken är hur trevlig och go som helst!

m2studio
0

Ni som svarar och hjälper mig är guldvärd.

Tusen tack.

Hunden hade en pass massig bok på lituaniska stämpel och språk och hade instaplat två gånger vaccination och hade ett nummer exempel så här: 14875/14875 och allt var i ordning i alla fall i mina ögon för för första gången ser en hunds pass.

En annat papper var ca: 20cmx18cm blå nyans som var födelsebevis som ser ut som original med stämpel och namn, ras, vikt och mm.

Hur man kan försäkra hunden och vara lugnt att hunden blir inte problem för register eller myndigheternas lagar?

Hur man kan vara säker o köpa försäkring för hunden och tar den till veterinär och kontrollerar honom?

Hur mycket det kan kosta för mig?

Vad är skillnad mellan kort och lång beniga Jack russel?

Info:

Hunden är på blockett i Stockholm och priset är 7500kr Sök om ni vill)

Bara hjälpa mig

Om ni kollar kanske ni ser om hunden är kort eller lång benig?

Tusen tack på förhand

m2studio
0

#24 av tnoet 

linken svarar ej.

Gia91an
4

Oj, jag har inte sett detta förrän nu!

Jag håller med ovanstående. Jag skulle absolut inte köpt en sådan valp som sägs komma från utlandet. Jag menar, det finns verkligen tillräckligt med renrasiga JRT:s här i landet som behöver en ny ägare!

Risken finns är att det är en SJUK valp, då man hört mycket om detta bland annat i media nu för tiden. Bättre att i så fall vänta på att rätt valp för rätt pris dyker upp i ditt område. Med lite is i magen kommer det att ske!

m2studio
0

Tack, då jag har inget val att vänta.

Tack alla för tips och råd

tnoet
2

Om du är villig att lägga 7500 (det är ju inte så långt från 10 000) så tycker jag också att du ska vänta tills du kan lägga fullpris. Då har du en hel uppsjö av seriösa uppfödare att välja mellan och kan hitta valpen som passar dig perfekt! :)

Elcyion
2

De två hundar som omplaceras via skk's rasklubb. De kan inte vara något?

m2studio
2

#30 av tnoet  du har rätt.

#31 av Elcyion  nej faktiskt jag ser inga bilder och de inte är valpar.

tnoet har rätt. Jag måste betala mer än 7500kr för att hitta en Jack Russel efter min smak.

Tusen tack för alla råd och hjälp.

Söker vidare. Om ni känner någon som har en valp då gärna meddela mig.

Elcyion
0

Missade att du var tvungen att ha just en valp. En äldre omplacering behöver inte heller vara ett dåligt val då rasen ofta lever länge.

Elcyion
0

m2studio
1

ojojojoj,

jo då , mycket fint. 18 månader kan fungerar hur bra som helst .

Jag ska kontakta ägaren på kvällen.

Tusen tack min vän.

Min son kommer o bli mycket glad.

tezzla
1

att hundens har pass säger inget om ras, alla hundar ska ha pass som ska in i landet,  priset verkar för billigt för att hunden ska ha en stamtavla, på papper kan vilken ras som helst stå =) stamtavla ska finnas eller komma senare med posten, jag hade inte köpt, verkar lurt att ta in hundar för att sälja vidare. det handlar oftast om pengar.

jag hade kontaktat den på vovve för att vara säker på att få en frisk hund =)

m2studio
1

Tack #36 av tezzla, jag kommer inte att köpa den där hunden. Jag har redan kontaktat en uppfödare från SKK listan.

Tack

michanna
1

Jag köpte min första jr för 8000 . Renrasig och med stamtavla. ( men inte SKK reggad då den är reggad i JRTC ) .

För oss är det inte viktigt att den är skk reggad utan vi letade en jaktkamrat. och för mig är dom lågställda mer mesiga och ljudliga..

den vi har nu är också reggad i Jrtc och vi trivs jättebra med honom. Han är nu året  så vi ska röntga honom för att sedan kanske använda i avel.

Vi tävlar inte i lydnad. Vi kommer att gå viltspår med honom. Han kommer inte gå i gryt, han ställs ut med hyfsade resultat.   ( icke kunnig handler och väldigt glad hund som inte alltid har tassarna i backen.. )

[Konstig]
0

#38  Hur kan du säga att dem lågställda är "mer mesiga & ljudliga?" speciellt om det var din FÖRSTA jrt? tycker detta e lite konstigt då min jrt är nog lågställd och ganska tystlåten för att vara en jrt och absolut inte mesig utan väldigt modig hehe :P Reggad i SKK.

m2studio
3

JRT som jag har sett i mitt liv (kompisar har haft) är modiga hundar som vi i Iran brukade kalla de Lejon hjärta.

JTR är små men vågar mycket tycker jag och då man kan säga de har lejon Hjärta och båda kort och långa beniga är hyfsad fina.

[tk1971]
5

Mm, JRTC-hundar brukar kosta betydligt mindre. Antagligen förklaras det till en del av att köparna måste ges lite "rabatt" för att de köper en hund som i den stora hundvärlden anses som en blandrashund.

"Lågställda är mer mesiga och ljudliga"? Men det är väl ändå helt beroende på vad man har för slags individ. Jag kan garantera att man hittar både "mesiga"(?) och högljudda hundar inom JRTC också.

[Konstig]
0

#41 Håller med om att det beror på vilken individ man får! man kan inte dra alla över en kam!

michanna
0

Kan hålla med om att alla är olika individer. MEN dom flesta lågställda jag har träffat har varit mer mesiga och mer lätta till skall.. Har fler i samma bostadsområde och dom är sådana..

Sedan var stora valet att vi ville ha en hund som lättare att använda i jakten. inte som grythund utan ovan jord på rådjur / älg och vildsvin.

( Nu funkar inte våran  nuvarande jr  är rådjursfri.. intresset är noll när det gäller dom. Vildsvin är mycket mer intressant

Nu återgår jag till ämnet och säger att det finns andra Jack russell till ett lägre pris .. Vad man vill göra har också stor betydelse.. Vill man enbart sällskap eller vill man "jobba" med individen ?   Vill man ha valet att kunna tävla bruks ?

( jag har tävlingslicens på min, så jag får tävla i agilty mm)

tnoet
1

#43 Jo, rasens rykte är ju just att de är små ettriga studsbollar som skäller. Men det beror väl snarare på att de säljs som sällskapshundar och ofta är understimulerade, skulle jag vilja påstå. Mina hundar är inte mesiga, men den ena pratar JÄTTEMYCKET och den andra är helt knäpptyst. Båda reggade i SKK. 

Tävlingslicens är super, men det beror ju helt på vad man har för mål med sitt tävlande. Du kan inte ta cert/bli champion eller vara med i landslaget om du har en icke SKK-reggad hund..

[Konstig]
0

#43 Fast fortfarande bara för att du träffat några i ditt kvarter kan du inte direkt avgöra att dem flesta lågställda är mer mesiga eller har lättare till skall.

Men jag tänker inte diskutera mer om detta. Lycka till.

Elcyion
1

Jag tror att de lågställda jrt's du har sett inte kommer från jagande linjer. Tyvärr är det många på SKK sidan som inte avlar på just jakt. Sen förstår jag även din önskan att ha en hund som fungerar bra ovan jord (tex med benlängd och liknande).

Men jag håller inte alls med dig om din bedömning av lågställda jrt's.

michanna
0

i vårat hem har det under 2½ år bott 4 st JR..

Den första var en lågställd kille som gjorde att jag förälskade mig i rasen.  Han stannad dock bara 1 månad då han var väldigt agresiv mot barnen.. ( omplacering som inte funkade men då vi fick honom akut. då han var misshandlad och vanskött av förra ägaren. ) Och för oss var det ett sätt att se om hund funkade för oss och just denna ras pga allergier på andra hundar.

Sedan hade vi våran första köpta kille.. Jack.. han var ca 7 månader när vi köpte honom. Mycket egen vilja. barnkär och jakttokig. Han dog när han hade som roligast .. Smet ur kopplet och drog efter rådjur över vägen och vart påkörd när han var runt 1½ år.

Vi fick då veta att våran uppfödare till Jack hade en kull efter samma pappa som jack och en liten kille fanns kvar.. Hero.. Våran hjälte som hjälper min ena kille att vara barn.. =)  Han fick vi som valp med allt det innebär.. och många gånger undrade vi vad  vi gett oss in på..

Sedan kom en liten lågställd tjej in en helg.. Våran vetrinär la upp en annons och ringde även mig då dom vet att vi tog Jack som akutplacering. denna tjej lämnades in på torsdagen för avlivning då den var aggressiv mot andra tikar i närheten. Vi tog hem henne på fredagen hon stannade dock bara några dagar då ägaren tog sitt förnuft till fånga och hämtade hem henne.. Gick jättebra med Hero.  konstaterades att hon hade ont i lederna så hon fick hjälp med det samt vart steriliserad då hon var extra arg vid löp. Hon lever ännu kvar med förra ägaren och deras andra hund…

Så även om jag bara ÄGT två hundar .. Varav en helt. ( Hero är på avelsavtal så honom fick vi billigare mot en kull ) så har vi erfarenhet av flera..Min bedömning på lågställda är att jag gillar dom som hund men inte rätt för mig..

Sedan får man tycka vad man vill om olika hundar.. Varför finns det annars tex olika pudlar ???

m2studio
0

Vilken historia

m2studio
0

Jag är trött och alla JRT får behålla sina valpar som jag märker eller vill inte svara en svartskalle kanske, de har rätt och bemöta mig så här inga problem. MEN jag har fått och läste sedan för igår enmassa om Beagle och det kan passa mig också vad tycker ni om resen?

tnoet
0

Har inget ont att säga om beagles. Riktiga charmtroll! :)

tezzla
3

det finns massor av skkreg jrt som jagar aktivkt och är framgångsrik på prov och på jakt hemma, min ena hane är vass, har inte jagat ute då ingen av oss jagar, men han tvekade inte en sekund, in i grytet på direkten och fram till grävlingen, han var 11 månader gammal, sjklart är alla hundar individer, men jag har svårt att tro att alla med jrtcjrt jagar och att alla där håller måttet där också

Elcyion
0

Jag skrev inte att alla skk russlar är värdelösa på jakten. Men generellt brukar jrtc's hundar vara mer aktiva/mer arbetsavlade. Sedan utesluter inte det ena det andra.

m2studio
3

Med glädje ville jag meddela er att jag har hittat min blivande son som ska träffas på torsdag och kanske om alla papperna är i ordning då får jag köpa honom av uppfödare.

En ren ras Jack Russel Terrier. Han är 10 veckor och allt görs enligt SKK.

Jag är överlyckligt.

Gia91an
1

ÅÅÅhhh vad roligt! Låter underbart! :D Du måste visa honom sen om allt går som det ska! Grattis!!

m2studio
2

Tack, absolut tar Bilder och laddar upp så fort jag får honom.

m2studio
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Toby hälsar alla.

Gia91an
0

56# ÅÅåh gud vad fin han är! :D

m2studio
1

Alla papper fint o klart o fint. mycket frisk hund o fint med bra temperament som hans pappa.

Tack för all hjälp och stöd.

[Konstig]
1

Den där hunden är jättesöt, såldes han på blocket ? tror jag såg en bild på han där förut :)

m2studio
0

tack min vän.

m2studio
0

ja, kommer där i från bildet också. Kennel Raaw.

Gia91an
0

Jättekul att du fått din hund! Fortsätt att berätta om honom! Är väldigt glad för din skull! 🙂

m2studio
0

Jaaa, jag har köpt en massa saker för honom så som, säng, säng för i bilen, mat, godis som passar honom, leksak, för tänderna också, filt, koppel 1 och 15 meter lång.

Han är lekfull och var rädd i början men sedan började accepterar sitt nya hus. Han har bajsat en gång här på gården men inte kissat än. Han går o lukta men inte kissat och vi har varit på lång promenad och lekte i två timmar men inte kissat än. 

Jag vet inte vad ska göra.

Gia91an
0

Gå ut med honom ofta och låt honom försöka kissa och bajsa så kommer det igång till slut. Han är ju valp och helt ny hos dig så ibland tar det lite tid! :)

m2studio
0

Jag förstår, och han är lite lös i magen också. Två gånger bajs o inte kiss än. men det kommer dörren mot backgården är öppet och jag e med honom hela tiden. Ätit bra drack bra i vi går ut då då.

jag har köp 60 meter nätt och 30 stavar och fixat runt om gården så inga andra hundar som passerar kan komma in och Toby är helt fri att springa o leka. Men har är förvånad att hur andra hundar som skäller men inte kan komma nära honom så han skäller tillbaka o när vi var ute så tog honom upp så han kände sig mycket trygg o när nästa hund kommer från lång håll då han tittade på mig o menade att ta upp mig det var skönt att slipa andra störande stora hundar.😂

TeaOchHanna
0

Vad fin han är :) Härligt att du hittade en fin liten valp till slut! Lycka till med honom! :)

michanna
0

Fin liten kille.. lycka till !

[Konstig]
2

Tänk på det att man inte brukar motionera små valpar bara :) Men gå så långt du känner att din valp orkar, lycka till!

Gia91an
1

Jag har letat fram lite artiklar som kan vara bra för dig nu i början, läs dem så tror jag det mesta kommer att gå jättebra! :)

Lite att tänka på om valpar och valptillbehör i övrigt:

http://jackrussellterrier.ifokus.se/articles/4df5f9ead4ebea3b08008b93-infor-valpens-hemkomst?articles-4

http://hundar.ifokus.se/articles/4d716d22b9cb46223307b32b-att-skaffa-valp?4d712446b9cb462141045f6e-1 

http://hundar.ifokus.se/articles/4edbac6ad4ebea6025000ebc-att-bli-med-hund-del-2?4d712446b9cb462141045f6e-1

Nu inför sommaren:

http://jackrussellterrier.ifokus.se/articles/4e3d8d51d4ebea72ad002d87-skon-saker-hundsommar?articles-3

Här är lite svar på lite allmänna frågor. :) Och så. Glöm inte att börja med miljöträning fort, helt enkelt att du tar med dig toby till olika miljöer så att han blir van vid människor och andra hundar! Det underlättar MYCKET för dig i framtiden sen! Lycka till!

m2studio
3

Tackar till alla er för samtyck och råd och hjälp och önskningar.

Jag läser de skickade länkar och ska försöka göra mitt bästa för Toby.

Min son är jäte glad och jag är överlyckligt.

tezzla
0

grattis och lycka till, vilka är han efter? min äldsta hund är från raaw

m2studio
0

JAg vet inte, men jag ska ta reda på och kolla med bilderna o kommer med svar. Tack

tezzla
0

föräldrarnas namn står ju i stamtavlan, eller din hunds namn så kan jag kolla på hunddata =)

m2studio
2

FAder: RAAW COMMANDER IN CHIEF

Moder: RAAW MISSILE LAUNCHER

Namn: RAAW ZORRO

Kennel: RAAW

Uppfödare: Rönnqvist Linda

tezzla
2

åhh chefen är en stor favorit, min hunds halvbror =)