Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettövrigt
Läst 1579 ggr
michanna
3

jobbig dag..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänk vad ett år kan gå fort.. För ett år sedan jobbade jag heltid i Västerås, tänkte ut planer inför sommaren och hösten familjen. Var nervös för min man sskull hur hans arbetsintervju skulle sluta..
För ett år sedan precis idag tog däremot… livet för Jack slut. Våran underbara galna hund. Alla planer vart omkullkastade. Med stor sorg i hjärtat lämnade vi in Jack på Ultuna..
närmaste månaden var jättejobbig för oss alla . speciellt barnen som saknade sin kamrat. Vi hade jätteturen att få möjligheten att köpa Hero.
Denna lilla gosse vi sett på bild och blivit kära i men inte hade möjlighet att ha två hundar just då.. Peter fick sitt jobb och med det även en möjlighet för mig att plugga och vara hemma samtidigt både för barnen och för en liten valp. Vi tänker på dig och saknar dig Jack.

( hans namn var igentligen  moves like jagger men min yngsta hade svårt att fatta att ras och frågade hela tiden vad han var för sort.  Och då vart det hela tiden JAKT Russell Terrier.. tog litet tag innan han fattade att det hette JACK.. och då frågade han hela tiden vart JACK var.. Jagger som han hette fick byta namn men det brydde han sig inte om..  ) han och andra sonen fick ett jättespeciellt band . Erik saknar fortfarande jack jättemycket och har haft under året svårt att fästa sig vid Hero. han vill inte älska någon som kommer ryckas bort ifrån honom.  Jack lärde Erik att våga älska någon annan. En som alltid var glad över att se honom. En som tillät att man grinade i hans päls. ( Erik har varit psykiskt och fysiskt mobbad i skolan och fortfarande är tyvärr men både Jack och Hero visat honom vad kärlek kan göra gott )

Gia91an
0

Nej men usch vad jobbigt! Det är alltid jobbigt när ett djur dör, och folk som inte har djur kan nog verkligen inte förstå hur det verkligen känns! Stackars Erik! Hoppas det blir bättre för honom. 

Jag tänker på er!🤗

hekamar
2

Jag förstår att det känns tungt! Jack är jättefin på bilden.

Och jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir bättre för Erik i skolan. Det är verkligen inte så lätt att vara barn alla gånger… Hoppas att han kan få hjälp, eller att det blir nåt slags förändring till det bättre.

[tk1971]
3

Ja, sånt är riktigt jobbigt. Jag har en sån dag om en månad. Då har det gått ett år sedan vi var tvungna att avliva förra hunden. Vi tvingades ta ett snabbt beslut på djursjukhuset, hon fick somna in samma dag de upptäckte levertumören. Det var ingen idé att dra ut på det.

Det var tur att vi skaffade Fia så snabbt. Hon har fått mig att tänka på andra saker med sitt pigga och busiga sätt.