Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 925 ggr
[Konstig]
0

2 Hundar

Har du 2 hundar?

1 Jack russel + vad? en till jack russel eller en helt annan ras? jag är nyfiken, kanske ska skaffa en kompis till min JRT i framtiden så hon har någon & leka av sig med men blir antagligen en lite äldre omplacering så man slipper valpstadiet, kanske inte blir JRT dock.

Jackie 2012
0

Jag tänkte para ihop min jrt med spansk vattenhund. Har sett en liten tös som jag tyckte, att de man kan se på personligheten, att de kan nog komplimentera varandra fint å min jrt får den syster som hon absolut vill ha. Sett att min tös är lyckligare när jag är hemma hos mamma å hennes hund än när hon är med oss å kanske bara få träffa någon hund på kvällspromenaden.

JackieOskyldig

Gia91an
0

Tror vi har flera sånna här trådar någonstans! :) Har sett flera som har jrt med andra raser, vilket inte verkar vara några problem. Själv skulle jag nog antingen skaffat en jrt till, eller engelsk springer spaniel eller en labbe. Tycker det funkar så bra ihop :)

tnoet
2

Jag har två JRT. Var jättenervös för att skaffa en terrier till, då min äldsta tik är ganska revir- och resursstark plus att man inte vet hur den andra blir när den vuxit upp.. Men jag föll pladask för en uppfödare och sedan för valpkullen hon tog fram därefter. 

Min äldsta tik har varit noll problem, hon är nästan för snäll mot den lille.. Som nu kommit ur valpstadiet, löpt och trotsat ett rejält tag. Hoppas det håller sig så. De har så kul tillsammans! :)

[tk1971]
0

Vi har bara en hund, men funderar lite på att skaffa en till senare. Frågan är vad det blir i så fall. Jag gillar ju russlar, sambon skulle vilja ha en pudel (som inte jag gillar nåt särskilt) eller en pumi (skulle jag absolut kunna tänka mig).

Jag är dock lite orolig för om jag skulle klara av två hundar. Inte för att Fia har varit särskilt "svår", men det är ju rätt mycket jobb med en valp. Jag har höga krav på mig själv och funderar ständigt på om jag kommit ihåg allt - träna saker som passar valpens utvecklingsfas, att inte glömma nån viktig övning som hunden måste kunna för att bli en trevlig familjehund, träna i olika miljöer och bland olika människor…

tezzla
0

jag har 4 st, en blandras på 12 år en tik,  och sen 3 jrthanar på  9 mån, snart 2 år ochsnart 5 år

m2studio
1

Om ett par år kommer jag att skaffa en till. Min JRT ändrade mitt liv och jag kan inte skriva vad jag känner, men om jag skaffar en hund till då blir en Beagle valp bara.

Dem kan samarbeta under jakten.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

aicifel
1

jag har en JRT och en jämthund (på veckorna iallafall:)), de är världens bästa kompisar :D

SmileyMalin
0

Jag har tre. Två jack russell terrier (hanar) och en parson russell terrier (tik). Dessutom har jag en daghund så på vardagarna är det fyra hundar i flocken. Tycker inte det är särskilt besvärligt alls. När vi dick tidigare hade tre hundar men där två hade en dålig relation och ofta hamnade i bråk så tyckte jag att tre helt klart var för mycket.

Så det beror nog mer på individer än antal!