Vad i hela friden...!
Nu måste jag också skriva om en märklig Blocket-annons. Någon vill sälja en blandning av JRT och siberian husky. HUR tänkte man där, undrar jag. Inte alls, gissar jag. Skulle ni betala 6500 kr för en sån blandning?
Nej. Här har det blivit tankefel!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Alltså, denna ej genomtänkta blandrasavel gör mig FÖRBANNAD! Hur ska man kunna få stopp på det? Helt omöjligt ju. För ett tag sen såg jag en valp som såldes… sharpei/whippet. ALLTSÅ!!!!
Nej usch! Tror jag sett den blandningen innan och har bara kunnat reflektera över den psykiska ohälsan dessa hundarna möjligtvis har. Inte okej någonstans. Jag tycker att blandrasavel som inte har med ett specifikt hundjobb att göra (tex, jakhund, drag, polishund) eller så borde försöka tas bort. Gaaah vad sånt här gör mig arg! :(
Förra veckan var där Boerboer/Ovtjarka valpar till salu.😭 Två tikar kvar, 6000 kr.
Det roligaste av allt är att de skriver "Oseriösa undanbedes"
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Haha, man vill ju fråga vem fan som är den oseriösa…
Det händer att jag läser annonser och önskar att det fanns kommentarsfält på blocket. Händer också att jag önskar jag kunde sträcka mig genom skärmen och ruska om personen bakom annonsen… Vad tänker folk med??
Det finns så oändligt mycket folk gör som man blir så ledsen över. Tänker dom bara på sig själva och inte på våra fina djur? Jag får mörka tankar om människor som behandlar djur illa och sätter sig själva främst.

Men det kan ju vara en tjuvparning också för den delen..
Visst kan det vara så….det får man ju nästan hoppas om man säger så….

#7 Om man underlåter att spruta en tik som blivit parad så är det planerad avel i min bok.
#7 Hur menar du? Ägaren kanske märkte av att tiken var tjock efter flera veckor efter parningen, hen kanske inte hade någon aning om tjuvparningen?
Har man missat det så tar man tiken till veterinären o får henne kastrerad, är det för sent för kastrering nackar man valparna allteftersom de kommer ut.
Valpar borde ha rätt att komma till världen hos kunniga uppfödare o valpköpare borde ha rätt till kunniga uppfödare som man kan vända sig till vid problem.
Det är ju varje ägares skyldighet att hålla sin tik, speciellt i höglöp, under uppsikt! Hur man kan missa en tjuvparning har jag lite svårt att se.