Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettot-off-topic
Läst 1990 ggr
catr.ruds
0

Hur tänker folk?

Igår var jag och min mamma i Vetlanda och handlade för hon behövde lite saker till trädgården. På vägen blev mamma orolig att spännbanden inte satt fast ordentligt så vi stannade på en gammal busshållplats som inte trafikerades längre. På andra sidan gatan bodde en med två små hundar och dörren stod öppen. En av hundarna kom ut ur huset och sprang runt på gatan och skällde på oss för att vi hade stannat. Kan tillägga att dom inte hade något stängsel runt tomten. Hunden springer runt på gatan och vi sätter oss i bilen för att se om hunden springer hem. men till en början gjorde den inte det, till slut var hunden på väg över gatan igen men då kom det en massa bilar. Hunden hamnade under en av bilarna och försökte springa ut mellan fram- och bakdäcken. Varpå bilen körde över bakdelen på hunden. Bilen bara körde vidare och hunden stack iväg i full fart. Mamma och jag slängde oss ur bilen och gick över vägen för att säga till ägaren. En annan bil stannade till men eftersom mamma och jag gick för att säga till ägaren att dennes hund blivit överkörd körde dom sedan vidare. Hundägaren verkade inte speciellt chockad eller verkade knappt ens bry sig om att hunden kunde vara skadad.

Fattar inte hur man bara kan köra iväg när man har kört över en hund. dom borde ju ha märkt att dom körde över något med ett bakdäck. Sen förstår jag inte varför man som ägare låter ytterdörren stå öppen när man inte har koll så att hunden inte springer ut på vägen och skäller.

Man blir bara så arg när sånt här händer.

tnoet
0

Usch, får ont i magen när jag läser detta! Vem som helst borde inte få ha hund.. :(

TeaOchHanna
0

Människor är riktigt själviska ibland… Bryr man sig inte om att sin hund är skadad och lider bör man ha något psykiskt fel?…

Jag var med om en liknande sak för några år sedan när jag och min lillebror körde ner på E45 mot karlstad och det helt plötsligt var kö på vägen. Jag fick verkligen krypa fram med bilen i en km tills vi ser vad problemet är. En tax med jakthalsband har tappat spåret mitt på vägen och sick sackar mellan bilarna, ingen av säkert dussintal bilar som åkt förbi har stannat. Jag kör åt sidan med bilen och min lillebror hoppar ut och får tag i taxen innan den blir överkörd. Vi ringde direkt till ägaren och berättade vart vi var och han kom och hämtade taxen, dock var han väldigt tacksam mot oss. Det var bilisternas beteende jag var chockad över.

Gia91an
0

Men usch alltså! Det där är inte okej på något vis från varken ägarens sida eller bilisternas. Vad tänker de med?

Hur såg hunden ut? Såg den ut att vara mycket skadad? Stackare! :(

catr.ruds
0

#3 Den sprang iväg i full fart så vi kunde inte titta närmare på den. Men att den sprang iväg betyder ju tyvärr inte att den inte kan vara skadad.

Hoppas att dom åkte till veterinären med den sen.

Gia91an
0

4# Nej exakt. Det är inte lika med frisk och oskadd. Ja verkligen. Tror väl till och med att det är lag att skadade djur ska till veterinären? Eller? Etiskt sett i allafall! Stackars hund alltså!

Jakktar
0

Vad menar du egentligen? En överkörd bakdel springer knappast alls.

vallhund
1

#6 Nu vet vi ju inte var på kroppen däcket körde över hunden, om den nu gjorde det. Framdelen av hunden kan springa iväg i full fart på ren adrenalin.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.