Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettjakt-gryt-spårning
Läst 1511 ggr
[tk1971]
2

Nya äventyr

Nu har jag anmält oss till en grytträning. Ja, har man en grythund så tycker jag nog att man åtminstone borde ta reda på om den har några anlag för det. Vem vet, hon kanske är totalt ointresserad men då vet jag ju det och vi kan inrikta oss på nåt annat. Vi får se hur det går, jag ska försöka ta lite bilder : )

Gia91an
0

ÅÅh men vad kul! Vi har faktiskt funderat på att göra samma sak i konstgryt, hade varit sjukt intressant verkligen! Berätta hur det går! 😃

michanna
0

roligt.. berätta gärna sedan hur det går.

Vi har valt att inte testa på gryt på ett tag.. Vi har jaktmark med väldigt mycket berg så skulle dom inte kunna ta sig upp så förlorar vi hunden..  sedan har aldrig grytjakt varit någon favorit hos oss.

[tk1971]
1

… och idag har vi varit på en utställningsträning. Jag tycker det gick ganska bra, det märks att hon mognat lite, hon är inte riktigt lika valpig längre. Men en Bus-Fia kommer hon nog alltid att vara : )

Gia91an
0

3# Härligt att det gick bra ju! :D Kan tänka mig att det är nu du börjar se skillnader på henne, när hon mognar mer och mer!

tnoet
0

Jag funderar på att åka på Jack Russellklubbens grytläger i sommar, ingen annan som ska dit?

#3 Det är inte dåligt att vara en Bus-Fia i ringen! Så länge domarna får se rörelser och vinklar litegrann så funkar det ju ändå. Och dessutom brukar man få ett omdöme om trevligt temperament om hunden är lite busig och glad. :)

[tk1971]
0

#5: Jag funderade lite på det där lägret men det blir lite väl dyrt om både jag och sambon ska dit.

tnoet
1

#6 Betalar man per person? Inte per 2 hundar? Om jag åker dit skulle ju min kille vilja vara med och titta på bara, borde väl finnas nåt sällskapspaket man kan betala tänker jag. Hm. Ska kolla upp!

[tk1971]
1

#7: Har du fått nåt besked från dem?

Idag har jag fått bekräftelse på min anmälan till BPH. Det blir om knappt 3 veckor. Ska bli mycket intressant! Vi gjorde ju MH med förra hunden, det var intressant att se hur hon reagerade på de olika momenten.

[tk1971]
0

…och nu har jag varit på klubbmöte på "min" BK och anmält mig till en fortsättningskurs i viltspår våren 2015. Jag fick nämligen höra att den redan är nästan fullbokad (!) och eftersom jag tycker att vi fastnat lite med träningen så är det nog bäst att gå en kurs. Jag var lite sugen på att höra vilka kurser det blir nu i höst men tyvärr var de inte klara med dem.

[tk1971]
1

Idag var det lite grytträning igen. Jag tror Fia är lite för omogen för att träffa grävlingen, vi får nog vänta ett tag tills vi tar tag ordentligt med det här.

Sen fick hon träffa en massa stora polare i hundrastgården. Det var ett par RR där, en leonberger och några större hundar som jag inte riktigt kunde identifiera. Det är nyttig träning för henne att få träna på kroppsspråket. Nu är hon helt slut och ligger och vilar.