Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: allmänt
Läst 1218 ggr
[MikaelaR]
2

Ny hund (Calle)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han är underbar heter Calle nu för tillfället men ni får gärna ge tips om nya namn!

Lugn individ kelig och inte särskilt skällig, inte lik rasstandard alls har riktigt stora tassar = klumpig. Lååång svans Låång kropp och inte helt liggande öron men är fortfarande SKK registrerad.

Och är supersöt! ❤️

Om man startar en tråd om en hund va gör man då i den tråden?

Gia91an
0

Jättesöt! :) När man skapar en ny tråd så kan man berätta hur det går i träningen, be om hjälp med olika moment i till exempel ensamhetsträningen, lägga upp fina bilder, och massa annat. Så du gör din tråd till exakt det du vill att den ska handla om! Hur gammal är han?😃

[MikaelaR]
0

Han är 6 månader och väger redan 7 kg men han är inte alls tjock snarare så han skulle kunna bli lite mer krallig :)

[MikaelaR]
1

Jag är superstolt över honom, en superlugn jack russell kommer säkert kunna ha honom lös och super matglad !

Gia91an
0

Ja han är jättefin! Ang öronen tror jag att man fortfarande kan massera och tejpa dem rätt. Även om det är sent!

Ska bli jättekul att följa er! :D

[MikaelaR]
1

Ja asså uppfödaren hade honom innan oss och hon har tejpat öronen och masserat dem ända sen dem började ställa sig lite och dem har ändå inte lagt sig så de kommer nog inte gå så bra för hon skulle ha honom inom avel men öronen la sig inte och han blev inte så bra enligt ras standard på andra sätt också vilket kan hända ibland så han passar inte inom avel men utmärkt som en aktiv sällskapshund han har väldigt lite jaktinstinkt också känns det som och lagom intresse för nya människor trots han bara är 6 månader så bits han nästan aldrig bara om han blir väldigt upphetsad han är nästan helt rumsren eller vi arbetar på det fick honom igår ingen olycka ännu! :)

LinaK
0

Åh han är underbar!!

Superlik min Sigge när han också var valp rent kroppsmässigt 🙂

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

tnoet
0

Min äldsta var också lång och slank när hon var liten, som en tax ungefär! :P Det ordnar upp sig när de växt klart. Han är JÄTTEFIN och Calle tycker jag är ett fint namn. :)

[MikaelaR]
0

tack för alla svar blir glad ^^

Ja han känns lite som en tax typ men det jämnar nog ut sig, så klumpig och underbar men modig som en jack russell :)