Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: allmÀnt
LĂ€st 2281 ggr
LinaK
0

Badar eran jack russell?

Gillar eran jack russell vatten och att bada? 🙂

// Lina - VÀrd pÄ Bichon Kolla gÀrna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LinaK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sigge gillar att bada och simma sĂ„ lĂ€nge man kastar leksak/pinne i vattnet. NĂ€r han Ă€r varm sĂ„ badar han mer Ă€n gĂ€rna 🙂

Bada med kompisar Àr roligt iallafall!

// Lina - VÀrd pÄ Bichon Kolla gÀrna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Elcyion
0

Ludde badar bara om jag kastar i en bra leksak. En pinne Ă€r ganska ointressant. Än sĂ„ lĂ€nge badar han inte sjĂ€lvmant Ă€ven om det Ă€r asvarmt ute. Men det kanske kommer lĂ€ngre fram?

Medarbetare pÄ jack russel terrier

tnoet
0

Doris började med att vara livrĂ€dd för vatten, sen gick det an att apportera leksaker (gĂ€rna tusen gĂ„nger pĂ„ rad) och nu Ă€r hon som en liten utter. GĂ„r i och simmar fram och tillbaka bara för att vara i plurret typ. 

Min nya gillar inte att bada Àn. Hon gÄr i till magen, har testat nÄgra simtag.. Men det kommer nog. :)

Gia91an
0

Stacey Àlskar att bada, vattenapport eller ej! Hon blir hysterisk om nÄgon annan badar, och hon inte fÄr, vilket ibland inte alltid Àr sÄ kul. Hon Àr mer vattenmotiverad Àn nÄgot annat, vilket dock var praktiskt nÀr vi trÀnade inkallning, kom det en hund sÄ var hon mer intresserad av vattnet Àn hunden, trots sin osÀkerhet!

[tk1971]
1

Jag har försökt fÄ henne att bada, men nej. Just nu befinner vi oss vid kusten i SkÄne. Hon verkar lite skraj för vÄgorna som kommer rullande. Eller sÄ Àr hon sÄ pimpinett att hon inte vill bli blöt.

catr.ruds
0

Mercedes badar inte sÄ gÀrna ens om man kastar i nÄgot. Hon Àlskar dÀremot att plaska sÄ lÀnge hon nÄr botten i vattenpölar eller i vattenbrynet.

[Empisen]
0

Jajjamen, roligast Àr det om man kastar i en boll.

Elcyion
0

#6 Ludde tyckte ungefÀr samma sak tills jag kastade i hans Àlskade pipleksak som flyter. Provat att kasta i nÄgot av riktigt högt belöningsvÀrde? Jag har knutit fast leksaken i en tvÀttlina/flexikopplet för att slippe simma ut och hÀmta den sjÀlv om hunden inte vill. I början var det massor med pip/dragkamp innan jag kastade ut leksaken, och dÄ var Ludde högmotiverad att hÀmta den. Nu rÀcker det i stort sett att han ser att det Àr den som jag kastar ut. Jag Àlskar att kunna motionera honom med simning nu pÄ sommaren dÄ det Àr varmt.

catr.ruds
1

#8 De enda sakerna som hon tycker riktigt mycket om Àr tyvÀrr sÄnt som inte flyter sÄ bra. Men jag ska se om jag kan hitta nÄgon leksak att köpa som kan flyta och som har nÄgon öga eller liknande som jag kan sÀtta fast och se om hon villbada dÄ.

Elcyion
0

Jag köpte en wubba puppy och sydde bara pÄ en ögla som jag kunde haka fast kopplet i.

[jnordstrom]
0

Sigge Àlskar att simma medan George gÀrna plaskar i kanten!

catr.ruds
2

Mercedes och jag var precis nere vid sjön. Först gick jag i vattnet och det nĂ„dde ungefĂ€r till knĂ€na och dĂ„ slĂ€nger Mercedes sig ut i vattnet och bara börjar simma. Gissa om jag blev paff.

Elcyion
1

#12 GRATTIS!

Smilla177
0

Smilla tycker inte om att bada brukar stÄ och titta pÄ alla nÀr vi badar. Hon gÄr bara i sÄ tassarna fÄr lite vatten. Lyfte i henne en gÄng i vattnet och dÄ simmade hon fort för att komma upp pÄ stranden igen. Sen var hon sur pÄ mig i flera timmar.hi

tnoet
0

Nu har min lilla blivit BADTOKIG och det gĂ„r inte att fĂ„ upp henne ur vattnet. Resultatet av detta: vatteneksem. Är lite chockad dĂ„ min andra Ă€r konstant blöt och aldrig fĂ„tt det, trodde knappt det kunde hĂ€nda med denna pĂ€ls. NĂ„n som har varit med om det innan pĂ„ JRT och har tips? TvĂ€ttar med klorhexidin och baddar med alsollösning, alla sĂ„r har skorpor nu sĂ„ det gĂ„r Ă„t rĂ€tt hĂ„ll.. Men finns det nĂ„t jag kan anvĂ€nda för att mildra klĂ„dan? Lilla stackarn.. :(

[Empisen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En badbild frÄn gÄrdagen :)

Gia91an
0

15# Stacey fick det ett tag och dÄ hjÀlpte det att torka henne riktigt torr varje gÄng, men kanske inte hjÀlper nÀr man redan har sÄr pÄ dem.