JRT-Sommartävling!
Hejsan allihopa!
Jag tänkte att vi skulle ha en tävling som innefattar att göra trix med sin hund.
Jag tänkte att vi tränar våra hundar på ett av tre trix av liknande svårighetsgrad, trixen är:
Gå upp baklänges i en trappa, minst fyra trappsteg.
Moonwalk (Röra sig baklänges från en bugning)
Buga, snurra, buga igen.
Välj det av trixen ni tycker verkar roligast.
Filma er hund när denne gör trixet och lägg upp videon här! När alla videos är uppladdade så kommer jag och medarbetarna rösta om vem vi vill ska vinna. Jag kommer kanske själv att delta, men jag kommer inte att kunna vinna något pris själv, utan tävlar mer som stöd och för att det är kul!
Det kommer att finnas pris, dels ett iFokus Insider, och sedan kommer jag även bli sponsrad från en djuraffär med smått och gott som kommer kunna skickas till vinnaren. Det är även möjligt att vi kommer att utse en tvåa, som även denne får ett litet paket med hundsaker.
Ett krav för tävlingen är att du har en JRT eller en JRT-korsning.
Det tar en stund att lära in sånt här om hunden är motvillig, så jag sätter ett slutdatum om en månad. Den 2:a Augusti vill jag att alla videos skall vara uppladdade!
Åh vad kul det här ska bli!
Kul! Är lite sugen på moonwalk, men vet inte riktigt hur det är tänkt. Finns det någon instruktionsvideo eller så? Är det att hunden backar medan den står i bugandeposition? :)
spännande :D
1# Exakt så faktiskt! Det är i allafall den förklaring jag fått! :) Jag låter det faktiskt vara lite upp till er att hitta på hur ni ska träna in och så, tro att det i slutändan blir enklast och roligast så! Men ganska säker på att det finns instruktioner på youtube! ;)
2# Ja visst är det! ;D Va med!
Jag kan försöka delta med något utav det, men eftersom jag är medis så är jag enbart med för skojs skull såklart 😉
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Mercedes kan typ 3an men måste filma på något sätt. Ska se om jag lyckas filma det någon dag.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har jag efter mycket om och men lyckats filma Mercedes. Inte så lätt att filma själv men lyckades till slut.
#6!!!!! ÅÅÅHHHHH!!!!! Vad duktig hon är! Härligt att få ett bidrag med!
#7 Ja hon är väldigt lättlärd när man visar rätt så att hon förstår. Hon har fått lära sig massor med trick. Hon älskar att lära sig saker och kan bli lite för entusiastisk och göra sånt jag inte ber om för att hon vill ha godiset haha.
9# Tycker det är en jättefin bugning, men du måste filma tricket. Du behöver ju bara ta ett av tricken, och om du vill ha med bugning går ju både nummer 2 och 3! Som sagt så lämnar jag tolkningen lite öppen, så ni får göra och lära in lite som ni vill! :)
Såklart att jag ska filma! Hade den bilden sen innan o skulle bar kolla om det var en godkänd bugning eller inte :)
Försökte lära stacey att backa upp för trappa igår. Inte det enklaste kan jag ju säga! xD
#6 Gud vad jag gillar din hund! Superfin i kroppen och verkar alert! Vilken uppfödare?
#13 Visst är hon fin, hon älskar att jobba. Hon kommer från Lisette Gustavsson utanför vetlanda
Mercedes är underbar, verkligen lite kär i henne! :D Hur går det för er med videosarna? :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kanske inte världens bästa film då inte hela hunden är med (jäklar vad svårt det är att filma sig själv i en speciell vinkel)
#16 Tyckte med att det var svårt då jag inte heller hade hjälp med filmning. Men jag ställde kameran på böcker på golvet haha. Duktig hund du har.
Jätteduktiga! :D