Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 1186 ggr
catr.ruds
0

Nu blir jag arg!

Var precis ute med min lilla Mercedes, sedan ett tag tillbaka vill hon gärna jaga alla katter hon ser utomhus vilket är något jag jobbar på att få bort. När jag precis har kommit runt hörnet står det en katt där och jag ser den inte fören jag känner att Mercedes drar. Då stannar jag upp och tar tag i selen för att hålla henne stilla tills hon lugnar sig. Mercedes började dessutom till en början att "skrika" för att hon inte nådde fram till katten men slutade ganska snart och lugnade sig. Då sticker en av mina grannar (som har någon amstaffblandning) ut huvudet genom fönstret och säger "stackars hund för faan". Deras hund är aggressiv mot andra hundar och den går dom med i flexi och nosgrimma, hunden får springa fritt i flexit. Så jag tycker inte att de ska säga något. Deras hund skulle lätt kunna knäcka nacken av sig om den kastade sig efter en annan hund som den har gjort ibland både mot min och andra hundar.

[tk1971]
0

Ja… det finns så många förståsigpåare, särskilt "duktiga" är det när det gäller andras hundar som de ofta inte ens har sett…

Gia91an
0

Usch fattar om du är arg! Inte kul :( gäller att strunta i sådanna människor!