Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 1095 ggr
[postmortum91]
0

Hjärnhinneinflammation

Har ni stött på hjärnhinneinflammation på hund förut? 
Hur drabbas hunden?
Sheldon skrek till igår, sedan var han symptomfri och idag skrek han igen fast längre och hjärtskärande, nu beter han sig som vanligt igen. Jag läste om hjärnhinneinflammation, att det kan göra så att hunden får skov av smärta. 

Ni som varit med om detta, hur märker man mer om hunden fått det? och hur hur en hund hjärnhinneinflammation?
Är det dödligt?

Elcyion
0

En kompis förra hund fick det. Det är nästan 10 år sedan. Men vad jag kommer ihåg att hon sa så blev hunden låg och åt massor av gräs. En riktigt tuff släthårig foxterrier.  Men han var bara hälften så jobbig som annars. Han gjorde fortfarande samma hyss, men det var lättare att få stopp på honom.

Medarbetare på jack russel terrier

[jnordstrom]
2

Hej! Min äldsta hund fick det när han var två år så jag har erfarenhet av det. På honom börja det med att han blev stel i bakdelen och öm. Veterinären trodde då att de var borrelia, så vi åkte hem med smärtstillande i väntan på provsvaren. Den natten var den värsta natten i mitt liv som hundägare. Det slutade med ilfart till blåstjärnan mitt i natten då George hade såna smärtor att han bräkte som ett får. Sen kunde han helt plötsligt inte röra sina bakben och han både kissa och bajsa ner sig. Usch, då trodde jag att hans tid var över. Väl inne på sjukhuset och massa tester och röntgen så fick vi svar att de var hjärnhinneinflammation. Då visste vi inte hur bestående fel han skulle få. Som "tur" var så var de bakteriell och inte virus så han fick stanna där i en vecka och fick penicillin intravenöst. Sen var de lång rehab på blåstjärnan med vatten träning. George är än i dag stel till en viss del. Rör sig inte fullt så graciöst men har inte ont. Så när George fick sin hjärnhinneinflammation kom de inte i skov, utan blev bara värre. Jag hoppas inte att ni drabbas och ring veterinär fort om ni misstänker det. Lycka till!

[jnordstrom]
1

Hur har det gått ts?

Gia91an
0

TS, hur har det gått?

[postmortum91]
1

Det verkade bara vara en engångsgrej. Han mår bra, äter bra och fluffar runt som alltid. Tack för er hjälp och ert stöd!

Gia91an
0

5# Vad skönt! :D