Kyltäcke från Hööks
Jag kan rekommendera Hööks kyltäcke. Ludde har använt det nu under sommaren, och idag kom eldprovet. Vi skulle åka hem från Sthlm och jag behövde handla på CG innan jag åkte hem. Jag blötte ner täcket och kramade ur det precis innan vi skulle åka samt att jag fyllde på vatten i kylmattan. Iväg till CG och parkerade i skuggan. Vi var borta 30-45 min. Det första jag gör när vi kommer tillbaka till bilen är att kolla till Ludde. Han häschar (stavning?) ingenting. Munnen är stängd och han ligger alt. sitter avslappnat i buren. Sedan åkte vi till Skogås och där hade jag inte alternativet att parkera i skuggan. Vi var bort ca. 15-20 min. Samma sak igen. Ludde mådde prima. Sedan körde vi hem. Det tar ca. 2 timmar. Jag har ingen AC i bilen. Ludde var sval när vi kom fram och täcket hade inte ens torkat.
Innan någon börjar påpeka att det är enormt oansvarigt att lämna en hund i en varm bil, vill jag tillägga att jag har använt täcket relativt mycket under sommaren. Jag har varit ute med Ninnie och badat med hundarna. Vi har varit ute 2-3 timmar och täcket har inte använts när hundarna badar. Jag har bara hängt upp det på en gren. När vi har kommit hem har jag fått hänga upp täcket på balkongen för att torka. Jag vet att det inte torkar upp på en gång. Det håller kylan väl. Det kostar från 199:- och uppåt. Jag har för mig att de största strl kostade ca. 250:-
http://www.hooks.se/product.aspx?productid=055554&deptid=196&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
Medarbetare på jack russel terrier
Härligt tips! Ska se om detta är något jag behöver införskaffa. Är jättenojig med hund i bil, lämnar högst 10 minuter och springer om jag måste lämna henne. Gaaah!