Sjukt frånvarande
Jag jobbar just nu mer än heltid och har sjukt dåligt samvete över att jag är härifrån så mycket. Men det känns lite som att jag vill hellre vara ute med Stacey all min lediga tid, så datorn blir bortglömd i ett hörn. Ska verkligen försöka få upp en video snart, men det är svårt att finna tid. :( Hoppas ni inte tycker det är allt för trist.
Men vad händer i era liv? Vad gör ni och hundarna i extremvärmen? Jag har ju med Stacey på jobbet, och badar i princip varje dag för vi blir heeeelt överhettade. Måste ju göra något för älsklingen liksom!
Men vad händer liksom? Jag saknar att höra era berättelser, so tell me! :D
Jag och Mercedes tar det mest lugnt i hettan och går och badar nästan varje dag. Annars blir det inte så mycket gjort.
2# Nej det är svårt att få något gjort här med. Jag jobbar och har stacey med på jobbet då det är svalare där (Nästan 55 grader på mitt rum under dagarna nu) och sen badar vi! Ni andra, vad gör ni? :)
Jag jobbar min näst sista heltidsvecka nu, ska bli såååå otroligt skönt att få va ledig snart! Annars har jag börjat lägga lite mer "avancerade" spår till vovven, vi kör mycket trickinlärning (ska lägga in video på sommartävlingen, ska bara få tummen ur) och självklart så badar vi :) De är typ nån sorkepidemi här i Värmland nu så de ligger döda sorkar typ överallt på vägarna så gäller att hålla koll, då döda djur är väldigt roliga leksaker :/ usch.
Jag är iväg och tävlar agility i princip varenda helg nu fram till september, pust. Vimmerby, Öland, Ystad, Mönsterås, Karlshamn, Hässleholm, Oskarshamn.. Blir stressad bara jag tänker på det! Men vid varje tävling får vi ju tälta, bada och leva gött semesterliv.. Så ska inte klaga. :)
3# Åhhh emester lät skönt, det har inte jag förrän september då jag är arbetslös. Haha! xD Sorkepidemi lät mindre kul! Vad för trickinlärning kör ni?
4# Herregud vad du sitter i! :D Men väldigt kul! Går det bra på agilityn? Glöm inte berätta! Du har inte tid för ett spår snart? ;)
Jag har varit ute på många hundutställningar, typ den i Ronneby. Nu har jag fått vila en helg men i morgon bär det av till Jönköping. Bada med mina hundar gör jag inte, strävheten i pälsen försvinner då.
6# Gör den? Det har jag inte alls märkt på Stacey, men hon är ju bara broken med! Och definitivt ingen utställningsvariant, ja du har ju träffat henne! ;) Såg dig härromdagen, det var jag som tutade i lyckeby! :D
#5 semester/ledig/arbetslös, de är en valfri benämning :D
tja, lite allt möjligt faktiskt, men mest lätta saker då jag vill att han ska tycka om att lära sig.
Vi är också helt utslagna här. Har precis kommit hem från 3 veckors umgänge med pojkvännen. Men här hemma är det mellan 27-30 grader varmt inomhus större delen av dygnet. Vi orkar ingenting.
Medarbetare på jack russel terrier