Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etiketttävlingar-undersökningar
Läst 1266 ggr
Cederström
1

Utställning i Jönköping

Jag har varit i Jönköping och ställt ut Frosty och Tore under 2 dagar. I lördags fick båda Good av domaren med bra kritik. I Söndags fick båda Very Good av domaren också med bra kritik. De kom även på tredje plats i konkurrensen i Söndags. Lite bonus på allt träffade jag också Fia med husse och matte i Söndags. Det är alltid trevligt att träffa någon från forumet på en hundutställning.

Gia91an
0

Åh vad roligt! Grattis! :D

Cederström
1

Jag pratade med Fias matte och husse angående en tablett som jag gav Tore när han var yngre för att hjälpa honom att få frambenet att bli rakare. Jag lovade dem att jag skulle skriva namnet här på sajten. Tabletten heter Curaflex 2

[tk1971]
1

#2: Ok, tack för det. Ska se om jag hittar nån info på nätet om det.

Eskimonica
0

Fast curaflex e ju glukosamin, det ger väl knappast rakare ben?

www.myrvangs.se

Cederström
0

Jag fick rådet av en domare som menade att det hjälper till att bygga upp benstommen och bilda brosk.  Min hund har i alla fall fått ett rakare framben om det sen är genom tabletten eller det hade blivit bättre med tiden ändå det vet inte jag. Varför skulle jag inte ta ett råd av en domare som verkligen ville diskutera problemet?

[tk1971]
0

Jag har skickat en fråga om det medlet till en veterinär, men inte fått svar än.

Och så har jag faktiskt anmält Fia till två mindre utställningar här i trakten - sneda ben eller ej, det är ändå bra träning.

tnoet
0

Försök trimma ner all päls som går på stället där benet inte ser rakt ut (oftast där vid leden?). Jag har inte trott att jag kunde trimma Eddas ben alls eftersom hon har så lite päls, men jag hade fel. Uppfödaren visade och benen upplevs rakare efteråt.

[tk1971]
0

#7: Tack för tipset. Vi hälsade på Fias uppfödare i somras och hon sa (då) att det inte fanns tillräckligt med hår där för att fixa och trixa. Så jag vet inte, jag får väl försöka göra mitt bästa av situationen, amatör som jag är 🙂

tnoet
0

Det är pyttepyttepyttesmå hår jag liksom skalar bort från Eddas ben. Usch vad hemskt det låter, men utställningsrävarna lyckades i alla fall "fuska till" rakare ben. Har tänkt att göra en tips&trix-artikel om trimning, ska bara hitta tiden. >.<