Ny här
Hej. Jag är ny här och ny på iFokus. Har en strävhårig foxpojke på 3 år som framöver ska få en kompis och jag är sugen på en Jack Russell trots att jag hört en del negativt om just denna ras. Men jag har hört mestadels positivt, har också bekanta som har Jack Russel och det är jättetrevliga hundar.
Jag går med i sajten i hopp om att lära mig så mycket som möjligt om rasen. Har haft riesenschnauzer och terrier i hela mitt liv (airdale och fox) och nu är det alltså dags att bekanta sig med en ny liten terriervariant. 😃
Hej hej, och välkommen! 👋 Själv är jag inne på min andra jackis som igår blev 14 månader. Jag har fastnat för den här rasen, visst kan de vara lite jobbiga men vilken hund kan inte det…
Hej! Gör man bara rätt från början så har du världens bästa hund sen!👌
Varmt välkommen hit! Hoppas att du ska trivas! JRT är en ras som jag själv fastnat för oerhört mycket, trots att jag själv har tog över en "jobbig" individ. Men ett och ett halvt år senare så är det en underbar liten flicka vi har. Tror precis som övriga att om man gör rätt från början så blir det inga problem! Smarta och envisa, underbara hundar är det vi har! Kolla runt lite i trådarna och tveka inte att fråga när du har en fråga! (jobbar mer än 100% just nu så är väldigt frånvarande, men när jag ser någon skriva så svarar jag!)🙂
MVH.
Gillian
Jag har själv länge haft Jackisar och har fastnat för rasen. Jag har just nu 2 stycken hanar tillsammans med 1 kastrerad Cairn terrier hane. Det är en underbar ras som ger ägaren en smart utmaning.
Som sagt Välkommen hit! :) jrt är en underbar ras om man vet vad man skaffar :)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Tack allihopa!