agilitykurs
Hejsan! Just nu letar jag för fullt efter en agilitykurs i uppsala för mig och Tea. Det står än så länge lite med information om vad de går igenom på nybörjar och fortsättningskurserna. Är det någon här som gått några agilitykurser som kan berätta lite vad som kurserna innehåller? Jag har tränat en del agility med henne på egen hand med lite stöd och hon genomför varenda hinder på banan utan tvekan. Sen är det säkert inte perfekt :) slalomen har precis börjat lossna och vi tränar fortfarande på att inte sätta tassarna i däcket när hon hoppar genom det. Jag är nybörjare men det känns som om en nybörjarkurs kan vara lite för enkelt för min hund, eller jag kanske har fel?
Första kursen brukar handla mycket om belöningsutveckling, hindersug, framåtsändande och sådär. Man kör mest hopphinder/tunnlar och testar kanske på lite framför/bakom/blindbyten. Balanshinder brukar komma i fortsättningskursen.
Jag har gått både privat och via BHK. Jag önskar att jag hade stannat kvar i steg ett och två längre, för att få en hindersäker hund med stort sug! Men man lär så länge man lever..
Tack för svaret :) ja det kanske är värt att gå första kursen för att lära in grunderna ordentligt både för mig och Tea!