Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 710 ggr
[jnordstrom]
1

busfrön!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sigge har vart en väldigt ledsen hund sen vi var tvungna att avliva vår älskade George. Sigge matvägar fortfarande. Men ibland så kommer spralliga sigge fram igen, som här när han lek med sin "lillebror"! Jag var i köket när jag hörde Elton gapskratta och tjoa från vardagsrummet när jag gick dit möttes jag av detta! Haha där tyckte sigge att han satt bra! 😂 Tyvärr är bilden suddig men är mest glad att jag han få en bild!

[tk1971]
0

🙂

Sigge kanske skulle bli lite gladare om han fick en ny hundpolare?

[jnordstrom]
0

#1 ja den tanken har slagit oss. Det är nog något vi tänker göra lite längre fram. Jagvill se lite hur tiden räcker först. Både Elton och Sigge tar tid och förr eller senare så ska jag ju börja jobba igen. Så känner att vi får ser hur de ser ut när vi båda jobbar igen. (Är mammaledig) vill ju kunna ge det som behövs :)

Gia91an
0

Så sött! Jnordström, du skulle ju kunna fixa "lekdejter" för Sigge så att han får leka med någon hund som han gillar.  Så kanske han blir lite gladare. Tycker för övrigt att du är klok med att vänta och se hur mycket du klarar av, med ny bebis och så. Jag vet att du älskar din hund, och jag tycker du är väldigt ansvarstagande!

Det tar tid för både människor och djur att sörja, Så förhoppningsvis blir han lite bättre till slut! 

(Men Stacey skickar hundkramar till Sigge!)

LinaK
0

haha vilken härlig syn! 😃

Tråkigt att han verkar deppig efter eran andra hunds bortgång.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

catr.ruds
0

Å vad söta. Man kan ju inte annat än att le när man ser dom

[MikaelaR]
0

Sött

Cederström
0

Jag tror att hundar också kan komma i obalans när en hund i flocken försvinner. Då du väl nu har bara en hund skulle nog Sigge välkomna en kompis. Du har rätt att du också skall hinna med.

[jnordstrom]
1

#3 gi91an du är alltid så snäll! 😙 sigge har som tur är en kompis som vi träffar flera gånger i veckan, en utav dom få som orkar med honom 😉 Ja det räcker ju att titta på blocket så ser man annonser där dom gör sig av med hundar Hej vilt för att dom inte hinner med dom. Jag vet att vill aldrig någonsin bli en av dom. Jag tror med att inom sin tid kommer sigge bli sig själv. Nu har vi en spännande höst med agility steg 1 framför oss!😊

catr.ruds
1

#8 Han kommer att bli sig själv igen snart. Även hundarna  behöver sörja när en flockmedlem dör. Men efter ett tag år dom vidare.

[jnordstrom]
0

#9 det tror jag med! Det har vart en stor omställning för honom, han har aldrig vart ensamhund förut. Men man ser redan att han börjat växa i rollen.