Vad gör ni idag?
Vad hittar ni på en underbar dag som denna?
Jag har varit ute i skogen med en vän (Sigges uppfödare) hon hade med sig Sigges halvsyster som hon har hemma och är hundvakt åt då dessa valpköpare är bortresta. Dom kom mycket bra överens och dom var rätt lika i sättet faktiskt 🙂 Gillade verkligen denna tik, hon var helcool och go som sjutton. Vi var ute i några timmar och gick (totalt var det 9 hundar med på promenaden och alla kommer så bra överens) Nu ligger mina totalt utslagna.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Imorse körde vi ett pass med slalom och running contacts i trädgården, sen har vi jobbat och efter jobbet körde vi intervallträning i motionsspåret. Nu är det soffläge resten av kvällen! Matte är helt slut! :)
Här har vi inte gjort så mycket. Det har blivit lite långpromenader idag och lek. Så har jag städat idag som alla andra dagar för lilla busen skräpar ner något extremt.
Testat lite viltspårning, det vill sig inte riktigt. Har gått tillbaka i träningen, men det är som att den koncentration hon hade förut inte riktigt vill infinna sig. Eller så är det jag som inte vet hur man bäst lägger upp träningen.
Annars är det som vanligt, mycket "vardagsträning", dvs olika miljöer med olika slags svårigheter, och mycket kontaktträning.
Sen så har matte bestämt sig för att banta ner sig lite, så Fia får vara med på extra mycket promenader. Och nästa vecka startar kursen på BK, vi får väl se hur det går.