Idiotfundering om löp... JRT
Det här med löp alltså. Jag upplever löphundar som ganska jobbiga, och det är ju inte så konstigt med tanke på alla hormoner. Men Stacey är lite annorlunda mot andra löphundar. Hon löper för det första riktigt tyst, jag ser bara på vulvan om hon löper eller ej för hon blodar inte. Hon är inte intresserad utav andra hundar, men hon blir lite mer intresserad av att lukta på promenaderna.
Min mors hund blir riktigt jobbig, hon juckar och håller på på allt, och vill verkligen bara en grej. I övrigt verkar hon inte störas av löpet utan är som vanligt.
Men en grej jag tänkte på. När Stacey låg i soffan härromdagen (hon löper nu) så kollade hon ynkligt på mig, och det såg nästan ut som att det krampade lite i magen. Hon såg liksom ut precis som mina kompisar gör när de ligger och har mensvärk.
Sen vet jag att jag antagligen personifierar henne väldigt mycket nu, men jag undrar. FÅR hundar mensvärk? E ller är det liksom bara en del av parningsgrejen att löpa? Har ni upplevt något liknande.
Hundar kan få "mensvärk" under löpet. Hur man ska lindra det vet jag inte och jag tror inte Tea har det, jag har i alla fall inte märkt av det på henne :)
Mammas 2 hundar verkar få "mensvärk" men vet inte om det finns mycket att göra åt det. Mercedes brukar nog inte ha såna problem. Har inte märkt det i alla fall. Massa konstigheter har hon i alla fall för sig nu när hon löper.
Så det är alltså inte bara jag som inbillar mig då. Nej hon såg verkligen ut som att hon tyckte det var jobbigt… :(