Jag är så arg!
Jag hade precis ätit middag och var på väg upp för trappan. ( som är bredvid våran ytterdörr, öppen då det är så varmt. Vi bor på landet.
Iallafall så är jag på väg upp och helt plötsligt springer 2 av 3 av våra grannars jack russellhanar in och attackerar våra hundar. Våran tik som löper och min jack russell mix hane blev ju förstås jätterädda, chockade och flög efter dem då de bara rusat in i deras hem och attackerat. Jag bokstavligt talat slänger mig efter hundarna och kastar ut dem. (Kan även berätta att hundarna är helt förstörda, tror de är av den högsta grad av ostabilitet, och helt borta i huvudet fast de är med om ni förstår mig? Blir så förbannad på deras 2 ägare. Har aldrig träffat hundar med sådana starka psyken, läskigt. De känns som om de skulle kunna skaka av sig vad som helst. Typ bli skjutna i ett ben och förfarande bara gå på om ni förstår?Hundarna får göra helt som de vill och ingen korrigering eller disciplin.
Efteråt så blir jag förbannad, ledsen, jag kokar inombords och börjar skaka. Men försöker att inte visa det för hundarna.
Vad ska man göra, tycker mest synd om hundarna som ska behöva leva i sådana ostabila och ohälsosamma förhållanden. Var tvungna att skriva av mig. Kan även säga att våra hundar är väldigt stabila. Dock är ju ingen hund perfekt.
Prata med grannen och säg att denne måste hålla koll på sina hundar
Jag hade också blivit fly förbannad!!!! Det är ju dina hundars hem, där dom ska känna sig trygga och att få den tryggheten rubbad för att grannarna inte kan hålla koll på sina hundar! Fy fan säger jag. Hur gick det med dina små? Blev dom skadade? Skäll ut grannen rejält och säg att du kommer att ringa polisen om det händer igen. Det är ju bara en tidsfråga innan någon kommer till skada om dom har så dålig koll/disciplin som du säger. Usch för såna hundägare.
#2 De mår bra fysiskt, men jag hoppas att inget kommer hända psykiskt efter detta :(
Jag skulle faktiskt ringa polisen redan nu. Man måste ha sina hundar under uppsikt, och kan de inte vara lösa så finns det utmärkta stängsel eller långlinor. Inte okej någonstans! Och skäll ut grannen!
Tråkigt nog gör inte polisen något innan en skada har uppstått. Jag har själv mött hundar som kommit ut på gatan och beblandat sig med mina hundar när vi är ute och promenerar. Fy fan för hundägare som inte tar sitt hundägande på allvar.
5# Nej det är sant, men om TS anmäler redan nu så vet polisen om att det finns ett problem, och kanske tar det allvarligare nästa gång. 🙂