Skall
Hej!
Min ena JR har börjat skälla när dom är ensamma hemma. (jag har 2).
Han är 2 år och kastrerad. Har inte gjort detta förrut.
Bor i radhus och har en granne med 3 schnauzers som skäller när dom är själva.
Smittar det?
Hur får jag honom att sluta med detta?
Skällande smittar nog skulle jag säga. Ingen enkel situation du är i alltså. hur har du dem när du går hemifrån? Instängda i speciellt rum eller så? Äter de ben eller så för att lugna sig?
Dom är i hallen och vardagsrummet. Har kamera och ser att den icke skällande alltid ligger vid dörren. Bosse, är mer "stirrig" och springer omkring lite. Dom får ben lite då och då. Han skäller inte varje dag heller. Verkar vara något spm triggar igång honom och sen kan han inte sluta.
Dom är i hallen och vardagsrummet. Har kamera och ser att den icke skällande alltid ligger vid dörren. Bosse, är mer "stirrig" och springer omkring lite. Dom får ben lite då och då. Han skäller inte varje dag heller. Verkar vara något spm triggar igång honom och sen kan han inte sluta.
Jag kommer ihåg att vi ett tag körde med att vi satte staceys korg vid dörren, då blev hon lugnare och slutade stirra. Ni kan inte se till att de kan endast vara i hallen eller så? Då kanske han blir lugnare av att slippa vakta hela lägenheten och istället kan ha koll på hallen liksom?