Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettuppfödning-avel-valpning
Läst 3220 ggr
[BrittMarie623]
8

Dancing hills gnesta!

Hej jag heter britt-Marie! Och jag ville bara börja detta inlägg med att säga att detta inlägg är ej för att klanka ner på någon specifik utan mer för att varna så andra människor slipper göra samma misstag, min släkting som ändå är över 25 år köpte en jack russell terrier från Dancing hills 

och det var flera problem för det första led hunden av en hel del hälsoproblem och det var inte det enda tyvärr attityden från uppfödaren till dancing hills var inte den bästa Min släkting fick gå igenom detta själv utan råd eller tips i en lapp hon fick med sig när hon köpte hunden stog även instruktioner om att denna hund var tuff och att man skulle ha ner den i golvet om den inte skötte sig vilket uppfödaren även gör själv små valpar tar hon och trycker ner på marken eller drar upp dem i nackskinnet de är metoder hon lär ut till valpköpare 

hon rekomenderar även en sånhär aktiv ras till enbart sällskap utan en endaste hundsport hon säger att man kan ha hundsporter men att det ej krävs ändå så var hunden hon sålde en jaktgalning och aktiv krävde mycket mer än vad hon kunde utlova. Tycker ni ska tänka efter mycket innan ni köper av Dancing hills i gnesta. Lycka till med ert Jack russell Köp! MVH Britt-marie

Gia91an
4

Ojsan, det lät kanske inte så perfekt. Tyvärr finns det sånna uppfödare i alla raser, men genom att hjälpa varandra med upplevelser så kan man själv välja en uppfödare som passar dig. Tror jag vet en del här som har hundar från Dancing Hill, vilket inte varit ett problem. Men då har dessa förmodligen läst på mycket innan, vilket man bör. Och sen kört sitt egna race.  :)

Eskimonica
2

Hmm va var de för hälsoproblem? Ngt som låg på linjerna? Vilken kull var de ifrån?

www.myrvangs.se

Eskimonica
3

Jag tycker det är olustigt att hänga ut en uppfödare så här utan att ge denne chansen att svara, jag kommer länka denna diskussion till uppfödaren som jag är bekant med så hon kan få svara ist för att hängas ut såhär!

www.myrvangs.se

Gia91an
0

Sen får man ju inte glömma att det kan vara hundar med fel, som sedan inte finns i resten av leden, det finns nog individer hos alla uppfödare som varit mindre lyckade. Det jag menade med mitt tidigare inlägg var egentligen att man själv har möjlighet att välja bland alla uppfödare, och även om någon  hen dålig erfarenhet av en uppfödare, så betyder det inte att andra som köpt hund från samma kennel har det. Märker att jag faktiskt skrev jävligt otydligt i förra inlägget. Absolut Eskimonica, alla skall ha den rätten.  Klart att hon skall kunna försvara sig! Tycker det är bra att du visar henne så att hon har en möjlighet att föra sin talan. Och som sagt vet jag flera som köpt hundar därifrån, som inte haft ett problem. 🙂

Cederström
0

Som valpköpare får man läsa på sig ordentligt. Titta på de olika uppfödarna. Kolla på nätet om alla undersökningarna är gjorda, även om det bara är rekommendationer. Själv har jag genom åren haft problem med en uppfödare. När det krisar sig med ens valp skall uppfödaren vara med som stöd, man kan inte alltid ta det för givet. Själv har jag ingen erfarenhet av denna kennel och kan därför inte yttra mig om den. Jag kan bara hoppas att uppfödaren svarar på ett seriöst sätt.

[BrittMarie623]
0

Som sagt det är min släkting som köpt jag vet inte så mycket mer och vill inte diskutera mer om detta. 

Hoppas framtida hundar blir mer friska och får aktiva hem