Min Jackrussel sjuk
Hej Min lilla Smilla blev sjuk i tisdags,hög feber, hostade och nös. Febern ville inte släppa under dagen så det blev veterinär på kvällen. Jag har aldrig sätt Smilla så trött hon brukar vara en raket vanliga fall nu var hon som en hängande hösäck. Smilla blev kvar med dropp under natten. Som tur hade hon inte lunginflammation men väldigt dålig. Usch vad det kändes tomt att åka hem utan min lilla hund. Dagen efter hämta vi hem henne, hon är fortfarande trött äter antibiotika men börja bli som min vanliga Smilla. Usch vad hon skrämde mig då känner man hur mycket sin lilla hund betyder för mig. I dag när vi var ute och kissa skällde hon på en annan hund nu blev jag glad att hon gjorde det för då börjar hon bli frisk. Vanliga fall kan man tycka det är jobbigt. Jag älskar denna lilla hund hon ger mig så mycket.
Men usch och fy!! Hoppas så att smilla återhämtar sig fort! Det gör så ont när dom små liven är sjuka 💜
Men usch! Hur är det med Smilla nu? Det är verkligen hemskt när de är sjuka! Och att behöva lämna dem hos Vet är ju sjukt jobbigt! Hoppas hon blir bättre snart. Visste dem var det var?
Massa kramar till er!🌺
Hej en ordentlig hundförkylning var det, nu mår hon bättre hon fick antibiotika. Men fortfarande trött orkar inte på samma sätt. Tyvärr hittade de en knöl på ryggen på röntgen som de vill titta närmre på när hon är helt frisk. Men vi får hoppas den är borta då på röntgen plåtarna att det var något som tillhörde förkylningen.
Ja vi får hoppas att det inte är något farligt i ryggen! Men skönt att hon är lite bättre i alla fall!