Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettövrigt
Läst 824 ggr
angelica1975
0

Döv valp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Har en döv valp här hemma pga av att hon inte blev såld som sina syskon i somras. Vi har 5 russllar till hemma som är hörande. Har ingen erfarenhet av döv valp/hund. Saken hör till att hon skäller för ingenting, kan flyga upp då hon sover. Vi bor i lägenhet. 

Jag tror att hon skulle må bra att få komma till någon som har tid och kunskapen av dövhet. Känner mig hjälplös då jag inte vet hur jag ska få henne att förstå oss.

tnoet
1

Min första hund var döv. Detta fungerade genom att använda tydliga handkommandon och träna myyyycket kontakt. När det var allvar, tex att jag var tvungen att få hunden att stanna, stampade jag hårt i marken för att få hundens uppmärksamhet.

Hoppas du hittar ett bra hem till henne.

angelica1975
0

Jag har testat att stampa i marken, men har inte lyckats få hennes uppmärksamhet

tnoet
1

Först får du nog bygga upp den "vanliga" kontakten, så hon blir mer känslig för dina signaler. Efterhand kommer hon reagera mer på nyanser av hur du rör dig osv. Det är svårt med döv hund, man får liksom tänka om helt från allt man är van vid. Men det går! :)

tnoet
1

Hon är supersöt, för övrigt!!

Gia91an
0

Var kommer hon ifrån? :O

vallhund
0

#5 Egen uppfödning står det i trådstarten.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Gia91an
0

6# Haha jo jag såg det sen ;)