Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 1302 ggr
Smilla177
0

Kastrering

Hej den19 dec skall vi kastrera vår tik pga mycket jobbiga löp med det mesta negativa med löp. Nu undrar jag lite om någon annan har lite erfarenhet av detta. Hon är väldigt ojämn i sitt humör vanliga fall har eran tik blivit lugnare efter? Berätta gärna både positiva och negativa erfarenheter. Vår jackrussel har vanliga fall ett stort kontroll behov kan det bli bättre efteråt eller värre? Tar gärna emot erfarenheter.

tnoet
0

Jag har också precis bokat in tid för kastrering av min ena tik, den 5/12, så jag är väldigt nyfiken på vad du kommer få för svar. Min tik kan bli näst intill apatisk i perioder och har ett stort behov av att "mamma" andra hundar. Jag hoppas att kastreringen kommer ta udden av detta. Men främsta orsaken till att jag gör det är att hon blir väldigt påverkad av sin skendräktighet.

Jag har frågat runt hos andra ägare som kastrerat (mest terrierfolk) och i princip alla säger att de ångrar de inte gjorde det tidigare och att de fått en lycklig och mer harmonisk hund.

[jnordstrom]
1

Nu är detta säkert inte samma sak alls, men jag kastrera en hane (jrt) för han blev så himla påverkad av löptider. Han blev iaf väldigt mycket lugnare i sig själv, inte lika stissig. Men han hade ändå motorn kvar och var en härlig hund!

Gia91an
0

Även jag funderar på att sterilisera min tik. Är lite orolig över hennes löp som är lite FÖR tysta. Plus att hon ligger och har riktigt ont när hon löper. Ska följa tråden, tror att ibland är det en jättebra lösning.

vallhund
0

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.