JRT, nu är det snart Nyår.....
Hur känns det för er och era hundar att året snart är slut? Är ni oroliga för raketerna? Om ni har hundar som är rädda hur planerar ni att förebygga detta? Vad ska ni själva göra?
I vilket fall önskar jag er redan nu GOTT NYTT ÅR! 🎈Och hoppas att både ni och hundar får en trevlig nyårsnatt!
Gott nytt år.
Gott nytt år på er allihopa.
Mercedes och jag ska fira nyår ensamma i år. Här har det faktiskt varit lugnt med fyrverkerier. Det har bara skjutits upp 3 idag och då har Mercedes inte brytt sig så mycket om dom. Hon har mest bara tittat runt och undrat vart smällen kommer ifrån. Men får väl se i natt när det blir mer hur hon reagerar på det. Vi har gått en lång promenad idag så att hon ska vara lite trött och förhoppningsvis inte bry sig så mycket.
Gott nytt år…
Här bryr sig inte Hero ett dugg om rakteterna.. eller rättare sagt han vill spåra vilda djur.. hans uppfattning är att skjuts det så ligger ett djur i slutet av spåret.. . min mammas hund har legat och skakat i två dagar nu.. Men dom åkte ut på landet nu i går och efter ha bott i sollentuna med rejält mycket smällare så är det nästan inga så hon har sovit idag. hoppas dom får en lugn natt..
Jessie som blivit skotträdd vid 4 års ålder fick vara hemma hos min mormor. Hon hade varit lite rädd under tolvslaget, men inget dagen efter.Min skottsäkra Yax på 2 år var hemma själv med min familj medans jag var iväg på eget i 2 nätter. Ingen reaktion på honom, det är såå skönt att kunna lämna bort även på de mest oroande dagarna! Tycker det är skönt att kunna skilja på dom.
/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |
Verkar som att vi haft ovanligt lugna hundar i år. Här var det sjukt lite raketer, och vi kunde till och med ta ut Stacey efter tolv så hon kunde kissa. Hade aldrig gått förra året. Sen brydde hon sig knappt om fyrverkerierna!
Mercedes låg och sov hela kvällen och natten och brydde sig faktiskt inte alls. Det var faktiskt ganska lugnt med raketer här några på dagen och sen knappt en halvtimme med fyrverkerier efter 12
Jag firade med min bror och hade Tea med mig. Hon blir lite orolig och springer runt när raketerna skjuts men ingen direkt panik, vilket är skönt :) Jag försökte trötta ut henne genom en sparktur på dagen men jag tror inte det hjälpte direkt.. Skott är ingenting som skrämmer men raketer är tydligen inte ok :/
God fortsättning på det nya året!
Vi bor ute på landet så här smälls det inte så mycket, endast runt tolvslaget. Sigge som innan blir jätte moloken av raketer var detta år helt obrydd enligt husse som var hemma med hundarna. Själv jobbade jag 😐
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se