Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: övrigt
Läst 1688 ggr
Vaargen
1

Hur ser din dröm jack russell ut?

Om du fick "skräddarsy" din jack russell hur skulle den se ut då ? hur skulle den vara? ja vad är din dröm jack russell helt enkelt ;) ?

Vaargen
0

Jag skulle vilja ha en sträv jack russell i färgen svart/vit eller trefärgad eller en jrt som är nästan helt vit, ååh va fint :) gärna lite större mycket hund i sig trevlig ej skällig bra psyke och lugn men mycket terrier ;)

[Empisen]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En som kan ta det lugnt inomhus, klarar vilodagar men med energi som aldrig tar slut när vi väl är "igång".
Ingen hoppetoss, en smart krabat som lyssnar på matte MEN fortfarande har terrierns envishet och vilja som gör den sådär extra charmig 😉 
Utseendemässigt, dominerande vit med lite få svarta prickar. 

Hmm, låter ju exakt som min grabb… 😃

Vaargen
0

#2 Så söt älskar färgen!

Jaxination
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste nog påstå att jag i princip har den perfekta JRT'n! Om man tänker utseende så kanske han skulle ha lite kraftigare nosparti. Men han är korrekt, tar snart sitt SE UCH och kan jobba som bara den! Han älskar att jobba och är duktig på mycket.

Men nästa skulle jag gärna vilja ha trefärgad eller helst svart i brokenpäls. Korrekt exteriör och efter arbetande föräldrar.

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Vaargen
0

#4 Jag menade perfekt i personligt tycke måste inte vara i utställningssyfte :) men din hund är fin!

tezzla
0

drömhunden vore ju en snygg hund som kan jaga utan massa träning, mycket motor med bra av/på knapp, men det är svårt att få allt 🤪

Cederström
0

Jag tycker att min Tore har allt jag alltid har önskat. Han är broken i färgen vit/tan. Färgerna är väldigt skarpa. Han har för det mesta jaktknappen avslagen men han är med på allt som jag vill. Han kan gå ute utan att jag håller i kopplet och han stannar och vänder på mitt kommando. Han är den i min mening perfekta Jackisen. Så perfekt att den Jackis som vi skulle köpa blev en Dandies. Jag ville inte köpa en Jackis till och jämföra med Tore.

[jnordstrom]
0

Jag gillar lite större jrts med mycket skägg. Antagligen inte utställningsbar men för jäkla ståtliga i mina ögon. Personligheten ska vara som i min jrt sigge.

TeaOchHanna
0

En vit och tan som jag har nu, helst släthårig :) Lite biffigare än vad min Tea är och det skulle vara skönt med en som har Teas energi men som har lättare att varva ner. Annars är jag sjukt nöjd med min hund som har ett extremt stabilt psyke och som enligt mig är jordens snällaste ;)

Jaxination
0

#5 - Nä jag vet. Men det är ju det jag vill ha. En working beauty! ;)

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Vaargen
0

#10 Ok jag tycker inte allt som är enligt utställningsstandard måste se vackrast ut jag faller ofta för dem lite större klumpigare ;)

LinaK
0

Min Sigge är rätt nära. Lugn när vi är hemma och inomhus, fullt ös utomhus. Mycket lätt att träna honom, lär sig snabb och arbetsvillig till tusen. Snäll mot andra hundar och folk (kan dock vara lite osäker på okända män) Han har givetvis negativa sidor också, men det var ju inte dom vi ska fokusera på nu.

Men överlag så önskar jag en jack russell som är lugn inomhus och ös utomhus, social, lättmotiverad och arbetsvillig. Smidig och snabb. Psyke framför utseende skulle jag säga.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se