Dagstråd Januari JRT!
Sååå, vad händer här idag? Har ni planerat något speciellt nu i Januari med era hundar? Ska ni tävla? Träna något speciellt? Tar ni några fina bilder? Kort och gott, vad händer?
Själv funderar jag på att ut och cykla med Stacey idag. Har hemsk mensvärk och orkar inte röra mig. Alltså är cykling perfekt (logiken??)! 😉
Det är så tråkigt med mörkret i januari att jag knappt orkar gå ut och gå med dom. De får leka på jobbet, en runda i motionsspåret på kvällen och sen är det inte så mycket mer. Doris ska tävla i rallylydnad på lördag, utan att ha tränat sen slutet av november. Man kan nog gissa hur det kommer gå! :P
Mina har fått träna tricks idag, Yax fick även lite utställningsträning, det är dags om 2 månader, och vi vill såklart ha sista certet! ;)
/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |
2# Ja ellerhur! Visst är det trist såhär års! Vi försöker spåra så mycket som möjligt för att få våran lite stimulerad. Tävling låter roligt dock! Oavsätt hur det går! :D Glöm inte berätta utgången!
3# Trix är ju alltid bra, kul också för den delen! Hur går utställningstävlingen? Gör Yax framsteg? :)
#4 - Japp han lär sig! Han blir galen om jag har bollen framme, då tänker han för lite men får fin attityd. ;)
/ Hanna Andersson
| www.JAXINATION.se |
6# Men väldigt snygg bild! Förstår att det är drygt med tonåring. Men jag är övertygad om att det kommer att gå galant! Ni klarar det här! 🤗
Idag har vi vart på djurmagazinet och inhandlat 10 kg hundmat! ;)
/ Hanna Andersson
| www.JAXINATION.se |
8# Inte helt fel! Hade lätt gett Stacey färskfoder med, men har för liten frys! 😃
Mercedes och jag har idag varit ute på en två och en halv timme lång promenad. Fick bara för mig att vi skulle prova den promenaden och Mercedes är inte den som inte vill vara ute och gå så hon tuffade på som ett litet ånglok hela promenaden. Däremot började jag bli lite seg mot slutet och när vi kom hem lade sig Mercedes och sov och var supertrött. Sedan har vi träffat hennes lekkompis och gått promenader med honom och ska väl träffa honom mer nu i slutet på veckan. Vi tränar även lite tricks men Mercedes är lite för ivrig och vill göra allt på en gång så nu blir det även att träna lite passivitet mellan tricksen.
10# Det låter som en trevlig dag. :) Kul att träffa lekkompis med… 😃
#11 Jo det är ju superkul att se dom leka och ha roligt. Även om Mercedes tröttnar fortare på lekandet än vad Zacke gör. Det är även kul att se hur mycket Mercedes har mognat sedan vi började träffa hennes kompis.
12# Jag förstår att det är skönt att få se mognaden! Då vet man att man gör något rätt!
Hörrni, här nu blir det annorlunda för Stacey from nu. Jag börjar nämligen på min första heltidstjänst idag. Så nu får vi bygga upp annorlunda rutiner här! Såååå spännande!