Lite lätt orolig. JRT
Ska till veterinären på fredag för tre saker. Dels då tassen som saknar en klo. Jag tror inte att detta är någon fara men de får titta på den ändå när jag ändå är inne!
Sedan ska vi vaccinera Stacey. Kennelhosta och parvo och sedan något mer.
Och sist men definitivt inte minst så ska de få titta på staceys tuttar, då jag tycker mig känna en knöl där. Den känns inte om man bara stryker över magen, utan man måste liksom ta huden mellan fingrarna för att få grepp. Dock har jag haft hundar i min närhet som haft cancer i tuttarna, men då har det inte känts som på Stacey. Då har vet varit tydliga jättehårda knölar. Här är det snarare bara en massa som sitter ihop. Väldigt svårt att förklara. Men på tidigare hundar har det känts som en hård okokt ärta, medan detta mera känns som hårdkokt äggvita i en boll. xD
Jag är säkert bara hönsmammig, men jag tänker att OM det är något, måste jag ha hittat det vääääldigt tidigt. Det kan egentligen lika gärna vara mjölkkörtlar eller något. Och i så fall är det bra! Men fredag 15.15 får jag svar. Förhoppningsvis.
Någon som har varit med om liknande?
Lycka till är det enda jag kan säga.
Tack!
Vi var där och kollade igenom stacey. Vaccinationen avklarad, och klon tittad på. De sa att den var så fin och bra rengjord att de inte på något vis kunde göra det bättre än vad jag redan gjort. Så det var skönt.
Angående knölen så sa dem att det kan vara något. Men att det är för litet för att de ska kunna se något nu. De kunde inte ta tester än helller då det var så litet. Så jag ska komma tillbaka ifall det växer!
Jag tror det är positivt att det är hittat så tidigt i allafall!
Låter bra alltihopa.
Jag håller tummarna för att det bara är fettknölar!
Medarbetare på jack russel terrier
4# Jag med! Det känns lite som fettknölar, men man vet ju aldrig liksom!