Teemos bildtråd! :)
OOOH JAG DÖR VAD SÖT! Helt underbara bilder! Hur länge har du haft honom nu? Hur går det? 🙂
#13 Han blir 5 månader den 1e September så tiden går fort! Han är verkligen underbar! Glad för att lära sig (har lärt honom sitta, ligga, tass, stanna samt han är väldigt duktig på inkallning. Han fick för sig att jaga en fågel en gång men då kallade jag på honom och då kom han direkt! :o Han släpper också vad han nu har i munnen om jag säger 'nej' och han tuggar knappt på grejjer. Lite på en toffel men det är allt! :o Går fint i koppel redan dock får han fnatt ibland och försöker springa runt men det löser sig snabbt :)
Första valpkurs lektionen är nu på måndag så det ser vi båda fram emot! :)
14# Åh det låter helt ljuvligt! Jag saknar valptiden, det var så länge sen nu! Men han låter riktigt duktig! Härligt att inkallning och så verkar funka okej, det är ju så viktigt att få det bra från början! 🙂 Kul med valpkurs också, hoppas att det kommer att gå bra!🌺
Riktigt fin är han också, han kommer nog att bli riktigt ståtlig till slut!😃
FRUKTANSVÄRT söt hund! Åååååh.
#17 Försöker dokumentera så mycket som möjligt nu när han är liten för annars kommer jag bara tänka tillbaka och ånga mig sen. Hade gärna i framtiden kunnat gå lös med honom i skogen så just nu är det som mål att han ska bli så pass bra på inkallning att det kan fungera :)
#18 :DDD
Så galet söt!! 😍
Åååh 😍 Han är fullkomligt underbar!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Åh herregud! Den sista bilden måste du hitta någon tävling och skicka in som bidrag. Typ den där Eukanuba där man kan vinna hundmat för ett år. Han är JÄTTEFIN!
#26 Tack! Du vet ingen som pågår nu? *Söker runt lite* <3 :D

Sicken fining! 🙂
Har han jumpersen på sig för att han brukar frysa, eller? 🙂
Min Charlie brukar darra ibland då vi är ute nämligen. Tycker det ibland är svårt att veta vad som är köld och vad som är upphetsning.😇
#28 Han fryser väldigt lätt av sig! Så nu när det går mot vinter så har jag laddat med både en tröja och vintertäcke :)
När jag går ut och låter han kissa på kvällen på baksidan så brukar han darra ganska fort och gillar inte alls att gå i det våta gräset haha. Han är inte heller den som darrar om han blir exalterad så på honom är det lätt att märka när det börjar bli lite väl kyligt :)

😎Hmm, man kansek ska ta och ladda med nån vinterutstyrsel av nåt slag då! 🥶
Hade jag nog gjort om jag vore du, det har ju blivit kallt jättesnabt de senaste veckorna tycker jag 🤔
#27 Nej, jag vet inga. Förutom den Eukanuba som jag såg på facebook. Sök upp den! :)
#30 Det finns jättemånga roliga stickade tröjor på Ebay som man kan köpa för billiga pengar. Jag har köpt 3 st samt två fina vinterjackor nu för 297 kr inklusive frakt. Dock tar leveransen ett par veckor då de skickas från Kina. Men det är sååå kul att shoppa till hunden. :)
Gud vad fin han är Majbot i sin fina nya tröja! :)
Du är med redan i Ifokushunden här på JRT va? Annars borde du tävla där med!
Jo fast det är med en annan bild, man kan inte byta eller? :o
Du kan ju tävla inne på Hundar också! :) Regeln är dock att om du vinner på båda ställena (hundar och här) så måste du välja EN bild sen till ifokusdjuret! :)
OKej, got it! :)
Lyckas inte hitta den bara :o
hmmm… det BORDE i allafall finnas en på hundar… ska kolla! :O
Hittade ingen heller trots att det borde finnas! :O Men du kan tävla på någon av de andra hundrelaterade sajterna i vilket fall… Kanske jakthundar har en tävling öppen? :)
Superfin hund :)
#39 Ska kika runt lite, blandras kanske kan gå, då han inte har stamtavla haha :)
#40 tack! ☺️
41# ja men precis, prova där! :) Håller även på och kollar med de som startat tävlingen om det är okej att bildbomba tråden, men har inte fått svar än…
Måste skriva av mig lite känner jag…
Spenderade helgen hos pojkvännen och när jag skulle bära ut väskor till bilen ser jag i ögonvrån att Teemo sätter sig för att skita, så jag lyfter ut honom i regnet snabbt som attan och det blir ingen olycka inomhus haha. Slutar med att jag får gå i över en timme på baksidan i ösregn med en ficklampa i tofflor, shorts och arbetsjacka, ändå skiter han inte. (Han hatar att bli blöt, han är jättemesig med regn, räcker han hör droppande vatten så skakar han sig, suck haha).
Går in och sätter honom i buren, dels för att han blev dyngsur men också så han inte skulle få för sig att bajsa någon annanstans medan vi packade bilen. Väl hemma hos mig tar killen ut honom på baksidan och då sätter han sig nästan direkt. Suck jädrans valp xC
43# Känner igen det där ifrån när jag hade min valp… Mycket irriterande verkligen! Men kämpa på! :)
Underbar bild i 44#! :)
#43 Så där är min hund också. På honom hjälper det med ett täcke och att sätta in honom under en buske (där det regnar mindre).
Medarbetare på jack russel terrier
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kort video om Teemos uppväxt hitintills :) (Fick hem en ny kamera igår som jag var tvungen att testa!)
Kan tyvärr inte se klippet, det står att det är privat. Så du måste nog göra det officiellt om vi ska se 🙂
Lustigt. Ska gå att se även om den är privat, dvs att man får länken.
Nu borde det funka :)
Ja för mig funkar det! Supersöt video! Han är verkligen bedårande! :)🌺
#51 Teemo och jag tackar :)
53# Nej men snutte då! Stackars pojken! Inte kul alltid inte! Men skönt att han ska till veterinären nu och bli av med det i alla fall! Även om det tar en stund att bli av med! :/
#54 Ja precis! Tvättar så gott som jag kan nu, men ska bli skönt att få det fixat, men har skrattat gott åt hans uppförande efter att han fick på sig tratten. I säkert en timme så vägrade han ta ett enda steg haha…
55# Haha så gör Stacey med när hon tycker synd om sig själv och så! De ser så olyckliga ut att det inte är sant alltså! xD
#56 Haha, är tvungen att ta av den för att han ska vilja följa med ut och kissa osv x)
57# Jo som sagt jag vet hur det är! Han vänjer sig nog dock till slut! :D
Fördelen är att ofta är öronskabb relativt lättbehandlat. På Melvin (innan han var tam) rensade veterinären ev. hans öra (han var sövd) och sedan droppade jag bara stronghold i nacken på honom. Men det är inget kul så länge de har de där f*rbannade djuren i öronen.
Visade sig vara öroninflammation. Köpte ut örondroppar i onsdags så idag ser det i princip ut som han har blivit av med det.(Självklart ska jag avsluta kuren även om det ser bra ut nu)
Skönt iallafall, då kan vi åka hem till killens familj utan att behöva oroa oss om att det kan smitta :)
Ett tips som kan vara bra är en krage som går att använda istället för tratt. Finns i flera strl och ska blåsas upp. Går inte till alla skador (beroende på var de sitter). Men de som har använt den har varit nöjda (så länge såret/vad det nu än är) inte sitter så dumt till att hunden kan vrida sig runt och komma åt det iaf.
Har lite fundering med kastreringen. (Ni som bara tänker skriva att jag inte borde kastrera min hund kan antingen skriva till mig i PM om ni tvunget måste skriva, annars strunta i det helt)
Teemo sitter fortfarande ner och kissar, är det något som kan komma helt plötsligt en dag eller kan det förbli så att han sitter ner och kissar efter kastreringen? :o
Sigge är kastrerad, han sitter ner ibland när han kissat men oftast lyfter han på benet. Hade din kille hunnit börja lyfta på benet innan han kastrerades? Sigge var ju lite äldre vid kastrerigen så han hade ju den vanan inne så att säg att lyfta på benet. Det är nog bara att vänta och se för din del.
Eller han är inte kastrerad än? Blir lite förvirrad ;)
nej men han blir 8 månader snart och då sa min vet att det var lagom till att få det gjort :) Ska ringa i den kommande veckan för att få tid :)
#62 Tror han kommer fortsätta sitta ner efter kastrering då, Hugo hade lyft på benet ett tag då vi kastrerade men gick tillbaka till att sitta ner efteråt.
Han lyfter dock på benet fortfarande men första kisset brukar vara sittandes 🙂
62# Tror det är ganska bra att kastrera sina hanhundar. Blir nog lättare för både dig och hunden tror jag!
Hur har det gått med öroninflammationen nu? :)
#67 Den är över! Har tagit av tratten idag och han kliar inte så :)
Dock blev det en lite högljutt här för en stund sen, han hittade en ny spegel på ovanvåningen. Han reste ragg till taket och blev väldigt förbannad på sin spegelbild haha.. valpar asså
69# PRINS PUNGLÖS!!!! 😃 Höll på att garva ihjäl mig! xD
Ja det där med toarullar är drygt att få förstört… Faktum är att det är skit-drygt… Tvätttråd kan ju vara farligt med så det låter klokt att lära han strunta i det! :)
#70 haha, han fick det smeknamnet eftersom han nu är kastrerad som du säkert kunde räkna ut.
Han brukar få vara i det stora badrummet när han är själv med allt han behöver. Där är även en korgstol därinne som jag har fått sätta i badkaret för han har bitit på den. Men jag känner att tvättråd och toarullar är något jag kan träna honom med, hellre det än att behöva gömma allt. Stolen får bli nästa projekt haha.
Jo jag fattade att han var kastrerad! xD Haha… Jadu, allt detta bitande är inte nådigt med valpar, men det är bara att kämpa på och lycka till! :)
tack tack :)
74# oj, körde ni av vägen? 😮 Stackare! det är verkligen halt nu… Men ni mår bra?
#75 Ja och bilen ligger upp och ner mot ett träd som man kan se på bilden. Har ont i huvudet, även nacken men Teemo verkar vara helt oskadd :o
76# OJ! Skönt att ni klarade er… jag fattade ju inte att bilen låg uppochner. Skönt att Temmo mår bra i allafall! Krya på dig! 🤗
#77 Tackar! Ska vi göra :)
Vääääldigt länge sedan jag uppdaterade :O 😞
Jag och Teemo har länge nu kämpat med ensamträning(har varit en rent helvete rent ut sagt att lämna honom ensam tidigare, tappade nästan hoppet i princip ett tag) men i dagsläget kan den lilla kabraten vara helt själv(utan att vara inhägnad i kompostgaller!) och bara ta det lugnt i korgen eller leka med sina aktivitetsleksaker! Lyckan är total haha. Kan bara tacka och buga för min nära vän som hjälp mig förstå Teemos kroppsspråk bättre och få förståelse för vad han faktiskt vill… Gick även över till bara positiv förstärkning med klicker för några månader sedan och även det har gett en stor förändring i hans sätt att vara. I dagsläget vågar han bättre säga ifrån vad han vill/inte vill men hans rädsla för 'läskiga' blåsande träd eller soptunnor kvarstår men förhoppningsvis lyckas vi träna bort det snart också :D Slänger in ett gäng bilder här som jag har tagit på senare tid :)
Vill poängtera att samtliga bilder i denna tråd är FÖRBJUDNA ATT TA OCH ANVÄNDA, ser jag någon bild som är min kommer jag ta till rättsliga återgärder. (Detta har skett tidigare och jag är inte rädd för att göra samma sak igen!)