Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: hundtillbehör-och-utrustning
Läst 9398 ggr
Gia91an
0

Hemgjorda kläder till din JRT?

Hejsan allihopa!

Jag undrar om det är någon som sytt eller stickat kläder/ täcken/ selar till era hundar. Blev det bra? 

Själv har jag ju en hund som inte har så mycket päls och dessutom befinner sig mellan storlekar i täcken och dylikt. Så då blir det lättare att sticka eller sy kläder till henne!

Så har ni gjort ett plagg till era hundar, släng in en bild så får vi se! :) Tycker det är kul att se hur duktiga folk är på att pyssla ihop saker!

catr.ruds
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har stickat en tröja till Mercedes och håller på med en till. Bild på den andra kommer när den är färdig.

Gia91an
0

1# Ja som jag sa i din tråd så var den där jättefin! Och vad stor hon har blivit! 😃

Elcyion
0

Jag påbörjade en tröja förra året som blev liggandes. Hoppas att jag orkar göra den klar i år :)

För er som vill börja sticka hundtröjor:

http://www.garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt.php

Där det står "Sök på ord eller modellnamn:" skriver du hund. Sedan trycker du på sök. En stor fördel är att drops är hyfsat billiga och du får veta exakt vad du behöver till just den tröjan samt att du kan beställa allt direkt från deras sida.

För hundtröjor rekommenderar jag helst ull då det inte blir kallt som andra garner om det blir blött. Nackdelen är när du ska tvätta det. Men alla stickade tröjor har något du måste tänka på när du tvättar…

Medarbetare på jack russel terrier

Gia91an
0

Här är tröjan jag stickat till Stacey. Lite stor där bak (blev lite för upphetsad av att sticka) men det är helt okej ändå! :)  Tänkt att ha under hennes täcke om det blir svinkallt eller bara den om det inte snöar och så! '

Just nu ser hon väldigt missnöjd ut men när hon är ute med den så är hon väldigt obrydd till skillnad från täcken osv. 

Skulle egentligen lära mig att sticka flätor så det var därför jag gjorde den, men jag är sjukt nöjd! :) Har inte stickat något sånt här innan heller!

LouiseKW
1

Får återkomma efter att jag tagit bild på honom idag när vi har varit ute :) Acke har fått en stickad tröja ifrån min svärmor, vi ska lämna det till henne igen då han har börjat växa ur det så hon kan förlänga tröjan över ryggen :)

https://nouw.com/%C3%A4pplecider

Sajtvärd på Modelljärnväg

Gia91an
0

5# Åh ja ta gärna en bild på honom! :)

catr.ruds
0

Andra tröjan är nu färdig den också.

Gia91an
0

7# Men gud vad snygg den blev! Snacka om att färgen passade henne! 😃 Gud vad duktig du är! Vad är det för mönster till den? Något du kommit på själv?

catr.ruds
0

Ja den blev verkligen bra. Jag har inte något mönster utan stickar så mycket som behövs av varje del. Så stickar jag med strumpstickor med så att man slipper sy ihop dom.

LouiseKW
1

Acke ville inte ställa upp på en snabb bild så den blev lite suddig. Men här kommer en bild på hans stickade tröja :)

https://nouw.com/%C3%A4pplecider

Sajtvärd på Modelljärnväg

Elcyion
1

Jag håller på att sticka en sådan här till Ludde, men orkar inte reda ut trasslet jag skapade när jag rev upp. Så nu har jag beställt rätt stickor (rundstickor istället för strumpstickor) och börjar om. Hade bara stickat halsen klar. Men eftersom jag är lat, gör jag inga flätor. Kommer att kombinera grått och grönt ullgarn istället.

http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=43&lang=se

Medarbetare på jack russel terrier

catr.ruds
1

En till tröja.

catr.ruds
3

Lovade att jag skulle lägga upp bild på Mercedes nya tröja. Så här är den.

Gia91an
0

Skitsnygg! :D

tnoet
0

#13 Så tjusig!

catr.ruds
0

Ja jag blev verkligen nöjd med den.

[Empisen]
1

Min mormor brukar sticka/virka(?) tröjor till Hugo, vi har några stycken! På bild är den nyaste ;)

Saffran0Spice
3

Är ni sugna på mönster och liknande så har vi detta på Djurpyssel.Ifokus!
- Ber om ursäkt om detta räknas som reklam, ville bara tipsa om alla gratismönster-länkar på hundtröjor m.m. =)

Gia91an
0

18# Sådan reklam är helt okej för mig, jag vill ju ha fler fina bilder på hundtröjor här på sidan ju!

Saffran0Spice
0

#19 Så bra, ja det vill jag ju med se ^^

catr.ruds
0

Mercedes har fått en försenad julklapp av mig. Klart att älsklingen ska ha en tröja med hjärtan på. Däremot var hon lite tjurig över att jag skulle ta en bild också men tröjan verkar hon tycka om.

Gia91an
0

#21 Gud vad fint! :D

catr.ruds
0

#22 Jo den blev ju ganska fin. Jag fick plötsligt för mig att jag ville göra hjärtan också sp då gjorde jag det.

Gia91an
0

23# Jag brukar också vara så impulsiv. Förra tröjan jag gjorde till Stacey var ett totalt impulsivt verk. Som jag döpte till Fifty shades of purple. Problemet var dock att stacey var inte i närheten när jag gjorde den (gör allting efter att ha provat på henne och sedan gisar hur mkt jag behöver, vilket alltid funkat jättebra) men nu var hon hos husse. 35 mil bort. Och jag hade inte såååå jättemånga nyanser utav lila heller, så den skiftar i lila, rosa, orange och rött. Inte det snyggaste!

Din impulsivitet verkar mycket snyggare i allafall! 😃 Blev söta hjärtan! Har du sysslat mycket med mönsterstickning innan? Tycker det är svårt att få garnet som inte används att följa efter på ett smidigt sätt.

catr.ruds
1

Jag hade faktiskt inte stickat mönster så här innan. Har gjort dubbelstickning innan men det är ju inte riktigt samma sak. Det var ju lite svårt att inte få mönstret stramt tycker jag.

[Empisen]
1

En nära vän till mig är mycket skicklig på att sy overaller, denna fick Hugo igår :)

Gia91an
0

25# Jo jag håller med om att det är svårt att inte få det stramt. Och det spelar nästan ingen roll hur mkt man försöker att få det löst och fint heller! Men du lyckades bra tycker jag! :D

26# Den såg jättemysig ut, varm och skön verkligen! :D

ShitGoose
0

#26 Åååh! 😊❤️

Här är några täcken och overaller jag sytt 😃 Den svart/röda var den första jag sydde, för hand. Med ''lös krage'', den vart sämst av dem alla, haha! Sen bakbenen på den svart/lila är inte så långa nu, har tyvärr ingen nyare bild på den.

Medarbetare på Sphynx iFokus

Saffran0Spice
0

#28 Super fina!
Och supersöt JRT också😍

Gia91an
0

28# Men guuuud vad fina!! :D

ShitGoose
0

#29 #30  Tackar tackar😃😃

Medarbetare på Sphynx iFokus