Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etiketthundtillbehör-och-utrustning
Läst 1657 ggr
tnoet
0

Aktivitetsselar

Är på jakt efter en sk "aktivitetssele" och behöver tips! 

Har kikat online på Hurttas nya active harness och tycker den ser bra ut för ändamålet (fästa en actionkamera på, hihi).. Men är inte säker på storleken. Minsta verkar vara "40-45 cm". På Hurttas egna sida finns ingen måttabell för just den här selen så jag har ingen aning om den skulle passa. Har någon här inne klämt och känt på den live? :)

Eller har någon tips på andra aktivitetsselar?  Den ska ha stadiga sidopartier, men får samtidigt inte vara för varm. Och får gärna vara anpassningsbar så den passar båda mina hundar.

Jaxination
1

Jag har ingen koll på deras nya! Jag har både Y-sele och den vanliga selen från deras sortiment. Då storlek 70 el 60, minns inte. 

Det finns ju även Julius K9 
http://www.zooplus.se/shop/hund/hundkoppel_hundhalsband/julius_k9/316994

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

tnoet
0

Vi har också Y-selen, men eftersom den nya har helt annan storlek vågar jag inte chansa. Haha! Får hoppas den kommer in i butiker häromkring snart.. 

Julius känner jag till sen tidigare, men tror den är alldeles för klumpig och tung uppepå för att det ska kunna bli bra. :/

Elcyion
1

Mitt bästa tips är nog Metizo.  http://www.metizodezign.se/produkter/metizoselen/ Det är den ända selen som passar Ludde. Den är reglerbar både i Y-et fram, delen som går mellan frambenen och runt bröstkorgen. Många strl. Ludde som är en plutt har xs eller xxs. Det stora problemet för oss är att han är så pass slank. Därför passar inte heller webmaster selen (som också är ett bra alternativ).

Medarbetare på jack russel terrier

tnoet
0

Fick idag hem Hurttaselen som jag beställt i storlek 40-45 (den storleken har mina på y-sele nämligen). I den lilla folden som medföljer står det att denna storlek passar affenpinscher och toypudel, så tänkte bara varna alla andra att köpa samma storlek! Det blir till att returnera dessa (som i övrigt så väldigt behändiga ut)! >.< 

Förstår inte varför återförsäljarna inte lägger upp storlekstabell på hemsidan när det medföljer varan.. Men men.

Jaxination
0

Mina har 60/70 i sina Y-selar..?

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

tnoet
0

Ja? Och min ena har 45 = 34 cm hals, 40-45 cm runt bröstkorg.