Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettuppfödning-avel-valpning
Läst 1749 ggr
Buffa
0

Söker Hane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söker en hane till denna jack russel tik en pigg glad tjej men mycket krut. Har stamtavla o är registrerad , Har aldrig varit sjuk eller något annat problem med. Har själv fött upp henne. Hon är registrerad i JRTC . Hon ska löpa snart ca om 1-2 mån

Cederström
0

Jag har en fin hane.

Jaxination
0

Inga hälsotester gjorda? Hur gammal är hon?

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Jaxination
1

#1 - Har inte du en SKK-jrt? Då blir det ju blandrasavel. TS kanske ska söka efter en JRTC? Kolla på klubbens hemsida!

/ Hanna Andersson
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Cederström
0

3# Det är ju så att är inte tiken reggad i SKK räknas valparna som blandras oavsett vilken hanen är även om hanen bara är reggad i JRTC. På ett sätt så blir det fel i SKK:s statistik över födda valpar om valparna inte reggas i SKK.

Jaxination
0

#4 - Jo det vet jag. Men det är väl lite mot SKK:s policy att stödja blandrasaveln om man har renrasig hund? Då kan ju vem som helst "tjäna pengar" (för dom som tar pris för parning vill säga) som hanhundsägare om man parar med icke registrerade raser OCH renraser som dessutom reggas på skk..? Eller är jag helt ute och cyklar nu?

/ Hanna Andersson
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Cederström
1

Är inte tiken reggad i SKK är jag inte intresserad med min hane.

Jaxination
0

#6 - Varför skrev du då att du har en fin hane? Står ju klart och tydligt, JRTC..? Jag har också en fin hane. Men hans avelsframtid sköter uppfödaren.

/ Hanna Andersson
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Cederström
1

#5 Det är ju så att en tikägare som har en tik som inte är reggad i SKK kan aldrig regga kommande valpar i SKK även om hanen är reggad i SKK.

Alltså, den som köper en tikvalp av en uppfödare bör ju tänka lite längre än för stunden. Vill valpköparen ta valpar på tiken senare i livet måste uppfödaren regga tiken i SKK. Görs inte det går det inte att göra det i efterhand, det hjälper hellre inte att tikägaren söker upp en reggad hane för att kunna regga valparna, Det går inte att regga valparna om inte båda föräldrarna är reggade innan de lämnade uppfödaren.

Valparna efter en tik som är reggad i JRTC och en som är reggad i SKK kommer aldrig att synas i SKK:s register. Det blev långt men jag hoppas att du förstår.

Jaxination
1

#8 - Det vet jag redan sedan länge.. Jag undrade mest varför du skrev att du hade en fin hane när det du endast parar med SKK tikar?

/ Hanna Andersson
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Cederström
0

#7 Det står faktiskt att hon "har stamtavla och är registrerad". Hon kan ju givetvis ha stamtavla om hon är reggad i endast JRTC. Kan en hund vara reggad i både SKK och JRTC? Så tolkade jag det vid första läsningen.

Jaxination
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

10# - Nej JRTC har ingen koppling med SKK. JRTC har ett eget system med egna stamtavlor inom deras egna klubb. Såhär ser deras stamtavlor ut..

/ Hanna Andersson
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Cederström
0

11# Bra , då vet jag det.

ACS_Fotograf
0

Vill du ha en hane som är JRTC reggad?

MVH
Christopher