Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 880 ggr
[jnordstrom]
0

dumma annonser.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blir så arg när jag ser såna hära annonser. Så respektlöst mot hunden. Kan man inte ge annonsen lite mer tid och tanke? Det är ju ändå en familjemedlem dom gör sig av med. Usch.

VildaVittra
2

Fast om man skriver för mycket kan folk se vilken typ av person man söker och anpassa sina svar efter det trots att de inte tycker/tänker så. När jag sålt djur så har jag skrivit att de ska mejla mig där de berättar om det liv de kommer ge djuret, utan en enda ledtråd om vad jag söker. 

Jag tycker det där var en helt normal annons.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cederström
0

Jag att annonsören tar hänsyn till hunden. Det förklaras lite lätt vad hunden behöver i framtiden.  Det finns säkert mer som en intresserad får veta när de ringer.  Man måste ju som annonsör öppna upp önskemålen för att få till ett visst intresse.  Jag tror att beslutet om att sälja är genomtänkt innan annonsen sattes in.

Skulle jag sälja skulle jag formulera något liknande.

Vaargen
0

Jag är inte 100 procent på hur reglerna ser ut men jag tycker detta inlägg känns lite som att hänga ut henne som bara velat lägga ut sin hund till salu, jag tycker det är bra att annonsören har gett ut hundens problem vissa berättar inte alls om det jag antar att hon kommer berätta mer om hunden om man skulle kontakta henne vidare jag har sålt en hund via blocket som inte funkade hos mig och min andra hund och jag  la inte ner jättemycket omtanke på just annonsen men självklart berättade jag allt annat när dem ringde/mejlade om dem verkade intressanta, att hitta rätt ägare tog ändå lång tid för jag var petig.