Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettbeteende
Läst 1564 ggr
Elcyion
4

Dumsmarta hund...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var tvungen att lite akut köpa in nät och sätta upp lite panikartat. Ludde tyckte att det var lattjolajban att springa ut (genom häcken) och jaga folk och fä. Jag försökte ha honom på löplina, men han stod bara still och skakade. Långlina i trädgården var bättre, men då blev han så aggressiv :( Folk gick förbi tomten på gatan, Ludde blev spänd men gjorde inget. Människorna fick passera och gå en bra bit förbi huset innan jag knäppte loss Ludde. Det första han gör när jag säger att vi går är att springa ut genom infarten, jaga ikapp människorna och börja göra utfall. De hade i stort sett passerat hela tomten när han kom ikapp.

Jag blev tipsad om viltnätet på VidaXL. Jag hittade inget billigare alternativ och köpte två rullar á 50m och satte upp så gått det gick. Jag ska bättra på det nu till våren när tjälen går ur backen genom stolpar och bättre sträckning. Just nu sitter det med buntband större delen av sträckan. Tanken är att det ska nätas hela vägen runt, men nu ligger det snöhögar i vägen.

Staketet kom upp och vad tror ni händer? Hunden är totalt ointresserad av allt som händer utanför tomten, för där sitter ett staket… *suck* Om det inte var viktigare än så, varför var du då tvungen att springa ut och skrämma alla?

Medarbetare på jack russel terrier

Gia91an
0

Sånt där är verkligen lagen om tingens jävlighet. Suck! Skönt att han är lugn nu iaf!